De oprichters, Grace Lesser en Caitlyn Tooms, willen met Farmcation kleinschalige boeren met consumenten verbinden.

Lesser haalde de inspiratie voor de start-up uit haar poging om al het eten voor haar eigen bruiloft zelf te produceren. Ze merkte dat je als klein boerenbedrijf niet veel verdient en het veel moeite vergt om een goede marketing op touw te zetten om extra inkomsten te generen met rondleidingen, boerderijetentjes, workshops kaasmaken etc.

Lesser en haar compagnon Toombs willen met Farmcation kleine boerderijen ondersteunen bij hun marketing van nevenactiviteiten. Dit kan kleinschalige bedrijven behoorlijk extra inkomsten opleveren, nu er een groeiende nieuwsgierigheid is naar de herkomst van voeding. Vooral millenials vallen binnen de doelgroep. Zij hebben een grote interesse in voeding en geven hun besteedbaar inkomen liever uit aan ervaringen dan aan spullen.

De start-up is een onderdeel van de innovatiecursus Eat Think Design van de University of California-Berkeley. De pilotfase van Farmcation vindt plaats in de regio rondom San Francisco.
Dit artikel afdrukken