Een nieuw certificaat, REAL, wijst in de Verenigde Staten consumenten de weg naar restaurants die op een holistische manier werken, meldt Market Watch. Het label laat zien dat dieren zijn behandeld volgens het Animal Welfare Certification Programs. Bedrijven met dit certificaat zetten zich op een holistische manier in voor het voedselsysteem en betrekken daarbij gezondheid, milieu en dierenwelzijn. Restaurants kunnen daarnaast ook punten verdienen met het serveren van volkoren producten, duurzaam gevangen vis en gezonde porties.
Met deze certificering wil eigenaar Lawrence Williams het voedselsysteem holistisch benaderen en niet één enkel aspect selecteren, zoals andere certificaten doen.
Met deze certificering wil eigenaar Lawrence Williams het voedselsysteem holistisch benaderen en niet één enkel aspect selecteren, zoals andere certificaten doen.
Hè ja, nog een logo / certificaat, want daar hebben we als consument echt behoefte aan. Meer een actie in het kader van marketing, dan van gezondheid, milieu en dierenwelzijn... Die drie aspecten lijken me sowieso lastig 'holistisch' te benaderen: maximaal dierenwelzijn gaat vaak niet samen met maximaal gezond en goed voor het milieu, dus ik ben benieuwd hoe REAL deze appels en peren optelt.