Stop het gezanik en de schuine moppen over het gebrek aan vernieuwing in de komkommerbouw en doe wat. Die oproep ging vanmiddag rond op twitter.

Wouter de Heij kwam met een voorstel. Er werd wat rondgebeld en getwitterd. Het voorstel luidt inmiddels:

1. Deel op het grootste NS-station in iedere Nederlandse provincie 1000 flesjes hyperhip gepascaliseerd komkommersap en gazpacho uit

2. Vraag mensen te reageren op een komkommertijdsite: was het lekker en wat zou u nog meer willen of anders doen?

3. Komkommertelers delen uit mmw Urgenda, YFM, foodlog.nl en culinaire pers die ook wel eens wat anders wil proeven

4. Rabo doet zijn duit in het zakje (peanuts, even bellen) om het mede mogelijk te maken voor de telers en de verwerking. Van de NS (of liever Servex, die de stations 'doet') vragen we slechts een paar uur ruimte op Nederlandse stations op een doordeweekse dag volgende week

5. Afhankelijk van de commentaren neemt een super de producten op het schap (de eerste belangstelling is er inmiddels)6. Als dat werkt, doen we hetzelfde rondje. In Duitsland natuurlijk. De Bundesbahn en de NS zijn tenslotte goede vrienden.

Vraagje dus aan NS, net als de komkommer een nationale trots, en Rabo (en misschien ook wel aan het ministerie van de heer Bleker): werkt u mee aan een #innovatiemob zonder weerga? Als iedereen meedoet is het zo gepiept. Samen doen is nl. het halve werk, het is leuk en levert bergen gratis sympathie en promotie. Dat kan toch niemand weigeren?
En voor wie het nog niet wist: een #strawberrymob doe je maar 1x keer. Een mob moet je iedere keer heruitvinden. Waarvan acte.
Dit artikel afdrukken