De #NLStartOp-special van het Algemeen Dagblad laat Albert Heijn CEO Marit van Egmond aan het woord over de periode sinds corona.

“Iedereen die in de retail werkt, weet dat de aanvoerketen een internationaal spel is. Overal zag je vertraging in de levering van producten. Gelukkig is het Europees handelsverkeer blijven doorgaan”, aldus Van Egmond.

Wel zijn er verschuivingen in het gedrag van consumenten. Het valt Van Egmond op dat Nederlanders veel vaker willen weten waar producten vandaan komen. “We halen onze producten altijd al zo dichtbij als mogelijk en zo ver weg als nodig. Onze aardbeien komen nu, in het seizoen, uit Brabant van telers waar we al jaren mee samenwerken. Sinaasappels groeien hier niet, die halen we uit Spanje. Zulke informatie is al jaren beschikbaar, maar ik zie dat meer mensen die nu lezen. Corona versnelt onze bewustwording op het vlak van voeding. Daarnaast zien we een verhoogde belangstelling voor producten die uit Nederland komen.”

Ook heeft corona geleidt tot een versnelling in de digitalisatie van de retail. Voor Albert Heijn uit zich dat bijvoorbeeld in de bredere acceptatie van het zelfscannen. Daarnaast wordt de AH-app vaker gebruikt en doet de consument vaker onlineboodschappen.
AD - Topvrouw Albert Heijn: ?We zien een verhoogde belangstelling voor producten uit Nederland?
  • Deel
Druk af