Aan de eerste editie van de Nationale Week Zonder Vlees deden 32.000 ingeschreven deelnemers mee. Zij bespaarden zo'n 388 ton CO2 en miljoenen liters douchewater. De vleessector betwist deze cijfers.

Dankzij veel aandacht in de (sociale) media werd het een campagne die de omzet van vleesvervangende producten tijdelijk liet groeien. Initiatiefnemer Isabel Boerdam zegt in het persbericht: "Dit is een veelbelovende start, vanaf hier kunnen we alleen maar verder groeien.” De meest concrete resultaten hebben de deelnemende vleesvervangerproducenten te melden. Zo verkocht Vivera "500.000 verpakkingen meer dan tijdens een normale week" en Garden Gourmet "veel meer dan tijdens een reguliere promotie". Boerdam organiseert volgend jaar opnieuw een Nationale Week Zonder Vlees. Daarbij kijkt ze uit naar verdere aansluiting bij nationale en lokale overheden: "Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als onze ministers het goede voorbeeld geven en kiezen voor een week zonder vlees. Ik heb nog grote ambities, deze eerste Nationale Week Zonder Vlees smaakt naar meer!”

Doe mee met de Nationale Week Zonder Vlees!
  • Deel
Druk af