De redactie ging op zoek. Helaas. Zoveel positiefs vonden we niet. Wel vonden we in het goede nieuws iets geks. Scharrelkip van € 18,98 en van € 10,29 de kilo. De ene komt uit Frankrijk, de andere van Puur & Eerlijk. Ze lagen gebroederlijk naast elkaar bij AH.
Omdat die 'sommige' lezers toch al weten hoe het zit en sommigen zelfs hardop verklaren dat ze liever door Puur & Eerlijk worden genept dan door de witte tanden van Prodent, kunnen ze die € 8,69 verschil vast wel uitleggen.
Afhankelijk van de uitkomsten zal de redactie zijn beleid opnieuw vaststellen: gaan we dit soort wonderlijke winkelwaarontdekkingen alleen nog als nar of ook nog met een flinkse dosis narrigheid presenteren?
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
<a > http://google.com </a>
http://google.com
Dit is en blijft een mooi voorbeeld van Margemix en Categoriemanagement.
Ik hou het allemaal niet zo bij, met dat biologische getrut, maar ik kan je zeggen dat ik me echt helemaal kapot erger aan dat PUUR & EERLIJK label dat appie opeens werkelijk overal op lijkt te plakken. Moet ik nu echt geloven dat ze opeens een compleet nieuw inkoopbeleid hebben? Ik geloof er niks van. Dat kan praktisch toch gewoon helemaal niet? Dat zijn toch allemaal gewoon dezelfde producten als vorige maand?
Bovendien, ik wil niks "puur & eerlijks" kopen. Was het vorige week allemaal samengesteld en oneerlijk? Was het toch niet alleen kipfilet dat in de verpakking zat? Straks zetten ze er "mooi & goed" op of "kaal & oprecht". Rot op zeg! "Kipfilet", dat moet erop staan! Ik wil mijn kiloknallers terug! In lekkere, duidelijke, gele bakkies!!!
Met een eerlijke prijs, voor een redelijk massa-product waar een dier erg onder geleden heeft. En niet een oneerlijke prijs voor een redelijk massaproduct waar een dier nog steeds erg onder geleden heeft. Ik wil niet betalen voor een labeltje en marketingsprookje!!!
Ik overweeg serieus om van supermarkt te wisselen, dat Puur & Eerlijk Label werkt me gruwelijk op de zenuwen.
Doorlopen naar een andere winkel, zeg je.
Dat is dan ook stuitend, want ik ervaar helaas dat de meeste concurrerende formules erg minimale bijdrages lijken te leveren aan duurzaamheidsdoelstellingen. Ik denk dat louter formules zoals Deen, Jumbo en vooral PLUS, AH overtroeven. Dat is heel mager en ver lopen als je in Amsterdam moet beginnen.
AH speelt het zo slim. De overheid kan niet om ze heen. De consument ziet nauwelijks aantrekkelijk alternatief. De leveranciers durven/kunnen er niet tegenin. AH rulez.
Narrigheid over AH kan ik derhalve volledig goedkeuren:-)
Joy, wat goed dat je weet dat Plukon (= Friki) tegenwoordig Volwaard slacht! Vroeger was het immers Flandrex (destijds geen vrienden met Friki). Maar ga door.