Exclusiviteit
NOC-NSF vraagt €1,2 miljoen per jaar voor bedrijven die de organisatie willen sponsoren. Sponsoring geldt voor een periode van vier jaar. Alleen sponsors mogen activiteiten ontwikkelen op het gebied van de Spelen. Voor sponsors geldt exclusiviteit. PepsiCo kan als directe concurrent van IOC-sponsor Coca-Cola daarom geen geld in de Spelen pompen.
EK-pudding
In tegenstelling tot de Olympische Spelen zijn Oranje en de leeuw niet beschermd. Tijdens een EK of WK voetbal mag iedereen gebruikmaken van deze uitingen. Het Mona Toetje van de maand tijdens het EK, Luchtige EK-pudding, was daarom wel toegestaan.
Hoewel Mona het niet eens is met de mening van het NOC-NSF zal er sneller dan gepland worden overgegaan op het septembertoetje.
bron: VMT
Toegegeven, handig is het wel dat meeliften. Maar overspeelden hier de marketingmensen hun hand of was het een bewust genomen risico?
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Toetjes hebben niets met de Olympische Spelen van doen, dus alleen daarom al een terechte beslissing van het NOC*NSF.
Al speelt dit natuurlijk niet mee, het gaat slechts om geld. Dit groot Chinees Staatscircus gaat zo richting de 35 miljard dollar qua kosten, het bbp van een klein land...