1 op de 4 Europeanen zal in 2040 65 jaar of ouder zijn. Niettemin hebben vooral millennials en Generation Z de aandacht van voedingsmiddelenproducenten.
Uit onderzoek van DuPont Health & Nutrition blijkt ook het koopgedrag van senioren te veranderen, meldt Food Navigator. Ze letten op gezondheidsclaims en laten die een belangrijke rol spelen bij hun koopbeslissingen. Dat biedt kansen waar producenten van voedingsmiddelen nog maar beperkt op inspelen.
Negenhonderd senioren tussen de 60 en 75 jaar namen deel aan het onderzoek, dat gehouden werd in Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk. 73% van de deelnemers zegt een gebalanceerd dieet te volgen en bijna 68% verklaart dat gezondheidsclaims een belangrijke aankoopreden zijn. Volgens het onderzoek vallen senioren vooral voor met eiwitten verrijkte voedingsmiddelen (goed voor de spiermassa), probiotica en vezels (goed voor de spijsvertering en het immuunsysteem).
Elders op Foodlog was vandaag te lezen dat levensmiddelenfabrikanten goed voedsel moeten maken in plaats van gezonde stofjes en ingrediënten te promoten.
FoodNavigator - Don't overlook the over 65s: Here's what seniors want from food
Uit onderzoek van DuPont Health & Nutrition blijkt ook het koopgedrag van senioren te veranderen, meldt Food Navigator. Ze letten op gezondheidsclaims en laten die een belangrijke rol spelen bij hun koopbeslissingen. Dat biedt kansen waar producenten van voedingsmiddelen nog maar beperkt op inspelen.
Negenhonderd senioren tussen de 60 en 75 jaar namen deel aan het onderzoek, dat gehouden werd in Duitsland, Italië en het Verenigd Koninkrijk. 73% van de deelnemers zegt een gebalanceerd dieet te volgen en bijna 68% verklaart dat gezondheidsclaims een belangrijke aankoopreden zijn. Volgens het onderzoek vallen senioren vooral voor met eiwitten verrijkte voedingsmiddelen (goed voor de spiermassa), probiotica en vezels (goed voor de spijsvertering en het immuunsysteem).
Elders op Foodlog was vandaag te lezen dat levensmiddelenfabrikanten goed voedsel moeten maken in plaats van gezonde stofjes en ingrediënten te promoten.
Het wordt nog wel eens een keer wat. Oude wijsheid komt boven.
Levensmiddelen fabrikanten maken geen voedsel, ze vermaken en vaak verprutsen waardevol voedsel, en wat misschien nog erger is willen niet luisteren. Hun business en verdienmodel zijn leidend.