3
Fotocredits: 'Kind voor de televisie', Pixabay

FlashMinder reclame zien, minder overgewicht

Het Verenigd Koninkrijk overweegt televisiereclames voor voedingsmiddelen en dranken met een hoog vet-, suiker- en zoutgehalte tussen half zes 's ochtends en negen uur 's avonds te beperken. Wetenschappers van de Universiteit van Cambridge berekenden met behulp van een model de impact van een verbod op kinderen. 3,7 miljoen kinderen zien dan dagelijks gemiddeld 1,5 keer minder reclame voor ongezonde producten waardoor ze gemiddeld 9,1 kcal minder consumeren. Reken je nog even door dan kan het aantal Britse kinderen met obesitas met 40.000 en met overgewicht met 120.000 dalen. Dat kan de samenleving £7.4 miljard minder kosten voor de volksgezondheid opleveren.

medicalXpress - Television advertising limits can reduce childhood obesity, study concludes, 22 okt 2020
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Jos van Vonderen
Jos van Vonderen Land- en tuinbouw
  • #3
  • 23 okt '20
  • 20:00

TV is zóóóóó 2010

YouTupe, Insta en consorten hebben geen wetgever nodig, censureren naar believen.
Waar maakt politiek zich druk over?

Maria Janssens
Maria Janssens Eindtijd deskundige
  • #2
  • 22 okt '20
  • 12:29

Nu nog zuivel en vlees reclame wegpoetsen. Immers de impact van deze voedingsmiddelen is te groot op het welzijn van de aarde.

Over de noodzaak van vet en zout is men het hoe langer hoe meer oneens. Incomplete voeding (waarover men hier klaagt) door een te laag inkomen is nog steeds incompleet als je mooie reclamefilmpjes wegsaneert.
Denken dat je obesitas kunt aanpakken door reclamemakers de schuld te geven lijkt mij ietwat simplistisch.

Joep Goossens
Joep Goossens Consument, gepensioneerd
  • #1
  • 22 okt '20
  • 12:00

Minder TV kijken, minder overgewicht.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.