De lunchpauze zoals we die kennen, verdwijnt langzaam. Steeds meer mensen brengen hun lunchpauze achter het bureau door. Een kwart van de millenials zegt liever alleen te eten, omdat ze dan beter kunnen multitasken. Werknemers gunnen zich geen tijd om te lunchen en gebruiken die tijd liever om mail weg te werken of een meeting voor te bereiden. Met name millenials blijken er zo over te denken.

Desktop dining
Als gevolg van dit ‘desktop dining’ schieten de alternatieven voor lunch als paddenstoelen uit de grond. Steeds meer Amerikaanse startups bieden maaltijden aan die op kantoor bezorgd kunnen worden. Of ze daar succesvol in zullen worden, is nog maar de vraag. In Groot-Brittannië eet een op de drie werknemers het liefst iedere dag dezelfde lunch, gemiddeld 4,5 jaar lang.

Lunch in een flesje
De markt voor maaltijdvervangers zoals Soylent groeit snel. In 2015 steeg de verkoop van deze vervanger in drank- of poedervorm met 300% gestegen ten opzichte van 2014. Oprichter Rob Rinehart: “Voeding is in een constant proces van evolutie.” Volgend jaar hoopt zijn bedrijf ook de Europese markt te veroveren, zodat ook Europeanen zittend aan hun bureau hun lunch kunnen drinken en meer tijd over houden voor andere dingen.
Dit artikel afdrukken