De Amerikaanse voedingsmiddelenfabrikant Kraft Heinz gaat in Europa verse kant-en-klaarmaaltijden van het Nederlandse A-merk Honig thuisbezorgen.

Tijdens de eerste coronagolf testten Kraft Heinz en Honig de maaltijdservice al in Nederland uit. Samen met Thuisbezorgd.nl en bedrijfscateraar Eurest bezorgde Honig naar eigen zeggen gezonde, verse maaltijden voor een betaalbare prijs aan huis. De proef verliep zo succesvol dat het bedrijf de maaltijdservice 'stap voor stap' gaat introduceren in andere Europese landen, om te beginnen in grote steden in Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Dat zegt directeur Bob Rog van Kraft Heinz Benelux tegen Het Financieele Dagblad. Waarschijnlijk werkt Kraft Heinz opnieuw samen met cateraar Compass Group, waar Eurest onderdeel van is. Tijdens de test in Nederland kookten thuiszittende keukenmedewerkers van de cateraar de maaltijden in leegstaande keukens van klanten.

De Honig-expansie is volgens Rog een voorbeeld van Kraft Heinz' nieuwe wereldwijde groeistrategie. Met de Benelux als testgebied wil het concern groeimogelijkheden verkennen. Productinnovaties die hier aanslaan, rollen dan later internationaal uit. Na de fusie in 2015 richtte Kraft Heinz zich vooral op efficiency en het succes van de afzonderlijke merken. Nu wil het concern in een breder perspectief kijken vanuit een platformbenadering en meer inzetten op onder meer gezondheid.
Het Financieele Dagblad - Kraft Heinz gaat in Europa maaltijden aan huis bezorgen
Reageer
  • Deel
Druk af