Jaap Seidell attendeerde ons op het artikel in de Huffington Post. Pepsico staat bekend als een bedrijf dat voorop loopt bij het toepassen van wetenschappelijke ontdekkingen in hun producten. Erg vooruitstrevend is het verdunnen met water natuurlijk niet, wel slim.

PepsiCo CEO Indra Nooyi explained in the company's Q4 earnings call that Trop50 "brought back users into the juice category who left the category because of the high calories of juice."

Of course, calorie-conscious juice drinkers could very well dilute their own OJ using tap water -- and thereby spend half as much. The only difference between that and Trop50 is that the latter is sweetened with calorie-free PureVia. That, and laziness on the part of morning juice drinkers, has been enough to make Trop50 a runaway hit. In October, a PepsiCo executive said that of Trop50, "We're selling everything we can make."

That's led PepsiCo to craft "mid-calorie" (read: water-diluted) versions of all sorts of beverages, from Pepsi to peach white tea. There are now a total of 12 varieties of Trop50 juice and tea.


Bij de vergelijking met echt sap bleek maar liefst 94% van het testpanel daar de voorkeur aan te geven.

Fotocredits: tochis
Dit artikel afdrukken