Vandaag overlegt het Nederlandse kabinet over een mogelijke nieuwe code rood vanwege de snelle verspreiding van de Delta-variant van SARS-CoV2. Bierbrouwer Heineken zag het gevaar wellicht al aankomen en liet een promotiefilmpje maken: 'Fresh Beginnings'. Keurig inclusief, met gekleurde en witte mensen, mannen en vrouwen en er komt zelfs een transgender voorbij. Maar vooral ouderen, want die zijn al gevaccineerd. Nu de jongeren nog, dus.
Het filmpje is een cheers to the vaccinated, want voor hen kan het sociale leven - en een biertje met vrienden en vriendinnen buiten de deur - weer van start.
Die boodschap schiet talloze mensen in het verkeerde keelgat, blijkt uit de reacties onder het YouTube-filmpje. En dan gaat het niet om de smaak van Heineken (hoewel die ook langs komt), maar vooral om de rol die de bierbrouwer kiest als promotor van vaccinatie om meer bier te kunnen verkopen. Discriminerend, politiek, dictatoriaal, grootverdiener, dienaar van World Economic Forum. Wappies en rechts-populistische gevoelens lijken de overhand te hebben en roepen op tot een boycot van Heineken. Drink liever Corona, zegt iemand. 'And get it too', repliceert een ander.
Een verdere greep uit de negatieve commentaren (inmiddels ruim 500) onder de video:
- Best knap dat je met één "reclame" ervoor kan zorgen dat ik nooit meer Heineken drink. Chapeau.
- Waarom moeten jullie je als bier-merk je bezig gaan houden met het 'adverteren' van vaccinaties? Hoeveel hebben jullie betaald gekregen hiervoor?"
- Deze reclame is werkelijk te walgelijk voor woorden. Heineken gaat opnieuw mee in een globalistische trend. Waar eerst open grenzen en multi-etniciteit werden gepusht en verheerlijkt, zijn het nu de 'vaccinaties'. Nou, mij niet gezien!
- Medische apartheid. Kots. Dag Heineken. Niks geleerd van Zuid-Afrika?
- Zo, nu eerst een bavaria!
- Veelste woke en duidelijk opdracht van World Economic Forum. Dit is een groot bedrijf dat veel mensen kennen. Duidelijkere propoganda kan niet.
- Dus Heineken is voor uitsluiten? Chapeau. Beste Heineken houdt hiermee op. Discrimineren is niet heel netjes.
De vaccinatiebereidheid onder Nederlandse jeugd ligt duidelijk onder die van de volwassen bevolking volgens marktonderzoek uit juni van het RIVM.
Het filmpje is een cheers to the vaccinated, want voor hen kan het sociale leven - en een biertje met vrienden en vriendinnen buiten de deur - weer van start.
Die boodschap schiet talloze mensen in het verkeerde keelgat, blijkt uit de reacties onder het YouTube-filmpje. En dan gaat het niet om de smaak van Heineken (hoewel die ook langs komt), maar vooral om de rol die de bierbrouwer kiest als promotor van vaccinatie om meer bier te kunnen verkopen. Discriminerend, politiek, dictatoriaal, grootverdiener, dienaar van World Economic Forum. Wappies en rechts-populistische gevoelens lijken de overhand te hebben en roepen op tot een boycot van Heineken. Drink liever Corona, zegt iemand. 'And get it too', repliceert een ander.
Een verdere greep uit de negatieve commentaren (inmiddels ruim 500) onder de video:
- Best knap dat je met één "reclame" ervoor kan zorgen dat ik nooit meer Heineken drink. Chapeau.
- Waarom moeten jullie je als bier-merk je bezig gaan houden met het 'adverteren' van vaccinaties? Hoeveel hebben jullie betaald gekregen hiervoor?"
- Deze reclame is werkelijk te walgelijk voor woorden. Heineken gaat opnieuw mee in een globalistische trend. Waar eerst open grenzen en multi-etniciteit werden gepusht en verheerlijkt, zijn het nu de 'vaccinaties'. Nou, mij niet gezien!
- Medische apartheid. Kots. Dag Heineken. Niks geleerd van Zuid-Afrika?
- Zo, nu eerst een bavaria!
- Veelste woke en duidelijk opdracht van World Economic Forum. Dit is een groot bedrijf dat veel mensen kennen. Duidelijkere propoganda kan niet.
- Dus Heineken is voor uitsluiten? Chapeau. Beste Heineken houdt hiermee op. Discrimineren is niet heel netjes.
De vaccinatiebereidheid onder Nederlandse jeugd ligt duidelijk onder die van de volwassen bevolking volgens marktonderzoek uit juni van het RIVM.
Ik denk dat het in deze draad past gezien #15 , #19 en #20.
Tot 1 juli en eigenlijk nog steeds hoor je weinig over deze 3de:
3) Of wie hersteld is van een covid besmetting niet langer dan 180 dagen geleden en vastgesteld per PCR via de GGD**.
Ik verbaas me er over hoe weinig je hierover hoort in de media. Soms denk ik: Herstelde van covid verzamel u en organiseer uw eigen festival. Jammer (en dom?) van Heineken dat ze daar geen commercial aan gewaagd hebben?
Maar ja een alcohol verkoper over gezondheid. Is dat wegkijken? Cognitieve dissonantie? ik weet het niet. Nuchter blijven nadenken en handelen is toch gewoon het verstandigste.
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik nu reeds blij ben dat ik Corona gehad heb. Het scheelt een hoop gedoe sinds 1 juli. "Als millennial kan/mag ik ook 'gewoon' op vakantie" zonder van teststraat de vakantie in te rennen en wellicht in de vakantie van test naar test te moeten gaan.
En ja net als vorig jaar ga ik naar het buitenland op vakantie. Althans als je Europa niet als je land ziet. In mijn eigen woorden gaat deze Europeaan uit provincie Nederland op vakantie in een andere provincie van Europa. (als je het met USA vergelijkt: op vakantie in een andere staat).
**Vanuit mijn geboekte hotel kreeg ik de vermelding erbij dat ik minstens 28 dagen hersteld moest zijn als minimum criteria. Eerder was mij deze nog niet bekend.
Er zijn er ook nog positieve reacties op de reclame van Heineken. Zo noemt MarketingTribune het 'stoer' en 'market leader behaviour'.
Iedereen heeft het natuurlijk al gehoord: president Macron kondigde strenge maatregelen af die impliceren dat wie niet gevaccineerd is buiten de samenleving komt te staan. Het beleid roept - net als de video van Heineken - scherpe reacties op.
Voor het gebruik van het woord Wappie door een FvD-lid (zelf mogelijk een 'wappie') : zie deze tweet.
Taal is niet alleen het woord, maar ook degene die het bezigt, degene die iemand interpreteert en daarop reflecteert.
Duim Dennis voor die laatste zin, en dat meen ik.
Ik heb me wel laten vaccineren, overtuigd en ondanks - of wellicht vanwege - een autoimmuunprobleem.