imageNieuw bewijs voor de stelling dat de snackbar nog lang niet dood is. McDonald's heeft volgens vakblad de Snackkoerier een overweldigend succesvol vierde kwartaal achter de rug. Er werd meer dan twee keer zo veel winst gemaakt dan in dezelfde periode een jaar eerder. De cafetariaketen noteerde een nettowinst van 1,24 miljard dollar, tegen 608 miljoen dollar in 2005. Een gezonder aanbod was daar mede verantwoordelijk voor.

De winst kwam vooral door de verkoop van fast-casual dining keten Chipotle, maar daarnaast door de koerswijziging van het concern, met duurdere en gezondere gerechten zoals salades, kipbroodjes. In Nederland is sinds deze maand ook kindermenu Happy Meal 'verantwoord' gemaakt, met de toevoeging van Danoontje Snack en Zonnatura Kikker Knijpfruit.
Verantwoord frituren deden ze al:

McDonald’s is continu bezig het menu zo aan te passen dat iedereen een verantwoorde keuze kan maken. Daarmee levert McDonald’s een bijdrage aan een bewuste leefstijl.

Zijn er nog mensen die naar de snackbar durven om een onverantwoorde, onbewuste keuze te maken?
Dit artikel afdrukken