McDonald's presenteerde dinsdag betere tweede kwartaalcijfers dan voorspeld. Dat deed de winst onverwacht sterk stijgen, de nettowinst bedroeg bijna $1,4 miljard (€1,2 miljard). Dat is 28% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het zijn de beste kwartaalcijfers in vijf jaar, schrijft DeTijd. Dit nieuws werd positief ontvangen door de beurs.
"Wij zijn goed op weg om een betere McDonald's te maken en onze klanten merken dat", aldus CEO Steve Easterbrook. Met nieuwe producten, betere ingrediënten en promoties probeert de hamburgerreus het tij te keren. Sinds begint dit jaar krijgt de fastfoodketen weer meer bezoekers over de vloer, wereldwijd nam het aantal klanten met 6,6% toe.
Ook in het najaar van 2016 presenteerde McDonald's al gunstige cijfers. De formule van McDonald's heeft jarenlang te maken met teruglopende belangstelling; nieuwe formules streefden de hamburgerketen voorbij waardoor het bedrijf met name de belangrijke doelgroep van de milllennials misliep.
De Morgen - McDonald's wint opnieuw klanten terug
"Wij zijn goed op weg om een betere McDonald's te maken en onze klanten merken dat", aldus CEO Steve Easterbrook. Met nieuwe producten, betere ingrediënten en promoties probeert de hamburgerreus het tij te keren. Sinds begint dit jaar krijgt de fastfoodketen weer meer bezoekers over de vloer, wereldwijd nam het aantal klanten met 6,6% toe.
Ook in het najaar van 2016 presenteerde McDonald's al gunstige cijfers. De formule van McDonald's heeft jarenlang te maken met teruglopende belangstelling; nieuwe formules streefden de hamburgerketen voorbij waardoor het bedrijf met name de belangrijke doelgroep van de milllennials misliep.
"6,6% meer klanten". Hoeveel procent meer winkels? Maw is de toename een gevolg van grotere footprint, dwz meer van het type klanten die ook nog steeds naar de bestaande winkels kwamen, of hebben ze echt andere doelgroepen binnengehaald? Ik heb mijn twijfels.