Fastfoodketen McDonald's stopt met het sponsoren van de Olympische Spelen, meldt Bloomberg. Daarmee komt een einde aan een sponsorrelatie van meer dan 40 jaar. Hoewel al duidelijk was dat McDonald's aan het nadenken was over zijn marketingpropositie, komt het einde onverwacht, 3 jaar voor afloop van het lopende contract. McDonald's zal nog wel de Winterspelen van 2018 in het Zuid-Koreaanse PyeongChang sponsoren met diverse restaurants. De relatie tussen de Olympische Spelen en McDonald's stond al enige tijd onder druk omdat mensen in toenemende mate vraagtekens plaatsen bij de sponsoring door fastfoodketens van grote sportevenementen.
Bloomberg - McDonald's to Abandon Olympics Sponsorship Three Years Early
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
"Je zou verwachten dat de sporters gedisciplineerd genoeg zijn om van de vette snacks af te blijven, maar niks is minder waar."
Met dank aan jouw Michel de Groot , neem ik deze quote over uit je link.
Input vs output. Wat eruit komt moet er eerst in. Energie!
Of dit nu gebeurt met "foute" snacks kan die atleet aan zijn a**s roesten het gaat hem/haar om de energie input.
Dat MC zich vervolgens, onder maatschappelijke druk, terugtrekt uit de sponsseringsmarkt is wel een teken aan de wand.
Die rijen weet ik me ook nog te herinneren zo te lezen bleek het gratis, en daar zijn mensen dol op.
De Volkskrant meldt hierbij dat mensen in Olympische dorpen voor McDonalds in de rij stonden en dat sommige atleten tot de grote afnemers behoorden.