'McDonald's Experience of the Future'
Teneinde de dalende trend te keren, kondigde CEO Don Thompson een aantal maatregelen aan. Er komt meer personeel in spitstijden, vanaf januari is het menu simpeler, lokale McDonald’s vestigingen krijgen meer ruimte om lokale specialiteiten te serveren. Daarnaast wil McDonald's vanaf het derde kwartaal nieuwe technologie inzetten om het de klanten gemakkelijker te maken digitaal te bestellen en te betalen, en hun bestelling meer naar hun eigen smaak samen te stellen. Al deze maatregelen maken deel uit van de "McDonald’s Experience of the Future”, schrijft de Wall Street Journal.
"De sleutel tot ons succes zal zijn of we een relevantere McDonald’s beleving aan al onze klanten kunnen bieden", zei Dan Thompson. "Klanten willen hun maaltijd kunnen personaliseren met lokale ingrediënten. Ze willen ook in een moderne, uitnodigende omgeving van hun eten kunnen genieten. En ze willen kunnen kiezen hoe ze bestellen, wat ze bestellen en hoe ze dat geleverd krijgen".
Jongeren kiezen voor fast casual
De laatste maanden ziet McDonald's in de VS (waar nog altijd 40% van zijn 35.000 restaurants zit) vooral het jongere deel van de clientèle andere keuzes maken: die gaan naar fast-casual restaurants waar ze, naar eigen zeggen, meer keus en meer verse ingrediënten voorgeschoteld krijgen. Om tegemoet te komen aan de roep naar meer transparantie, lanceerde de hamburgergigant eerder deze maand een social media campagne waarin het bedrijf 'echte' antwoorden belooft.
Fotocredits: See-Ming Lee
Op 29 januari krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
#1 Pieternel; Ben het niet helemaal met je eens. Het bewuste filmpje legt een veel groter probleem bloot. Namelijk dat van het imago. Food is beleving dat wordt er ook mee aangetoond. Ik denk zelf dat als het roer niet 180 graden omgaat dat het het einde is van een tijdperk.
Steeds meer consumensen krijgen hopelijk door dat snacken in plaats van een echte maaltijd genieten niet al te best is voor hun gezondheid.
Geeft wel aan dat smaak dus kansloos is als graadmeter/criteriapunt voor beoordeling "goed eten".
McDonalds doet het zo gek nog niet, gezien het experiment van LifeHuntersTV