De Allerhande heeft een rubriek waar ik vreselijk om moet lachen. De invulling van de jongste editie is potsierlijk. De 36-jarige Marieke, AH klant, houdt van de 21-jarige Tim, een behulpzame AH verskruidenier. Ga naar de winkel en lees nr. 4 - 2008, p. 35.
Bestaan ze echt? Dat weet de lezer van de Allerhande niet. Die is gewend aan een niet uit elkaar te houden mix van nep, nep-echt, docusoaps en andere reclame door elkaar. Dat noemen we tegenwoordig virtual reality. Wie is de gezellige huisvaderachtige baas van de AH STER-winkel weleens tegengekomen? We zouden stomverbaasd zijn als hij echt bij AH zou werken.
Deze twee nep-echte of echte figuranten moeten het bont maken. AH wil kennelijk weer een echte kruidenier worden, met échte mensen die iets weten van hun spullen en die je helpen er het beste van te maken. "Wilt u stoven mevrouw, neem dan dit vlees. Veel goedkoper, maar met een beter resultaat. En neem er de tijd voor.
Deze pruimen zijn in de aanbieding mevrouw, maar neem ze juist nu. Ze zijn nl. overrrijp. Dom, maar we zouden ze juist duurder moeten maken. Hier, proef er maar 'ns eentje."
Dat hoeven de Tim's kennelijk niet te kunnen. Ze vindt hem zo leuk met z'n blauwe ogen, blonde haar en zelfverzekerdheid waarmee hij 'dingen uit het schap kan pakken' omdat hij 'zo lekker lang is' en zij er niet altijd bij kan (sinds wanneer is de versafdeling zo ingericht dat je iets niet kunt pakken?).
Maar ze 'doen' het niet hoor. Ze heeft niks met hem. Maar ze hebben wel contact met elkaar, ook buiten de AH. Vanuit de kerk nota bene.
Dit is de boodschappenversie van die leuke halfblote dame op de auto, maar dan onsmakelijk gekuist voor haar die de boodschappen doet, mevrouw de AH consument. Het voegt niets toe, maar moet doen dromen van iets wat er niets mee te maken heeft. Zelfs gekuist niet.
In Godsnaam, AH, laat die lieve naiëve schatten met rust en zet weer echte kruideniers in je winkel als dat is wat je zo graag wilt.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Nou, soms worrik er errug treurig van!
Maar ... ik kan niet zeggen dat het vervelend is om te doen. Lijden? Nee, tis heel boeiend. Net als de reacties op zo'n verhaal.
@fiona: wij lezen beroepsmatig, dus wij lezen om te lijden :-(, heb het blad vanavond dus even doorgenomen en ben weer veel boeiende onzin tegengekomen. Zowel in de redactionele pagina's als in de advertenties.
Redactioneel: Afgezien van het hierboven genoemde 'interview': snelle stellen op pagina 64: soep met een salade. Per item staan de calorieën erbij, niet per stel. Dan volgt op pagina 65 een luie lijst met K&K-stellen, calorieën en hoeveelheden en uiterst rechts combinaties met kant-en-klaresoep. Geen caloriën, geen hoeveelheden links noch prijs, maar bij de rechterlijst wel de prijs en de hoeveelheid.
What's the message? Ruimte voor de volledige informatie was er wel.
Reclame: Nieuw, de cracker met een missie. Van Wasa, pag 37. lachen wel. Het gaat wel gewoon over een crackertje, toch? En de kleuren op de nieuwe light verpakkingen doen denken aan een kruising tussen inlegkruisjes en kattenvoer. Doe toch gewoon, denk ik dan. Wat een gebakken lucht. Of zet dat er dan op: zulke light crackers: 't is net gebakken lucht.
Oowww, dus als je daar niet toe bereid bent, hebben ze een detectie-apparaat dat de winkel al om 21.00h dicht laat gaan.
Maakt voor mij niet uit. Ik kom er nooit zo laat ;-)
@Dick,
Ik doe al jaren met veel plezier boodschapen bij de AH. Tot 22u00 staan ze voor me klaar. Daar wil ik best gratis een keer voor in de Allerhande staan om daar mijn waardering voor uit te spreken. En voor Milou, Suki, Houda en hoe heet dat donkere meisje met die groene contactlenzen?