Slechts vijf procent van de Nederlandse mannen heeft een hekel aan boodschappen doen. Eén op de drie mannen heeft er zelfs plezier in.

Dat blijkt uit een onderzoek van Discovery Channel onder 1800 mannen. Bijna driekwart van de samenwonende mannen doet boodschappen samen met de partner en zegt dit gezellig te vinden. Ook het boodschappenlijstje wordt gezamenlijk opgesteld. Een bezoek aan de supermarkt mag echter maximaal een half uur duren.

Tijdsbesparing
Tijdbesparing is dan ook de belangrijkste reden voor mannen om alleen boodschappen te doen. Bij één op de vijf koppels is de man degene die de meeste boodschappen doet. Mannen doen het liefst meerdere malen per week in de avonduren boodschappen om zo in het weekeinde tijd te hebben voor andere dingen. Vijftig procent van de ondervraagden zegt regelmatig te vallen voor aanbiedingen. Samenwonende mannen zijn daarvoor het gevoeligst.Supermarkt dominant
Voor de inkoop van levensmiddelen kiezen mannen bijna unaniem voor de supermarkt. Liefst 97 procent komt hier regelmatig. Een kwart komt af en toe ook nog wel bij een speciaalzaak. Supermarkten kunnen het best mannen binnen het pand hebben die honger hebben. Meer dan de helft koopt dan meer dan eigenlijk de bedoeling was.


bron: distrifood.nl
Dit artikel afdrukken