Dat blijkt uit een onderzoek van Discovery Channel onder 1800 mannen. Bijna driekwart van de samenwonende mannen doet boodschappen samen met de partner en zegt dit gezellig te vinden. Ook het boodschappenlijstje wordt gezamenlijk opgesteld. Een bezoek aan de supermarkt mag echter maximaal een half uur duren.
Tijdsbesparing
Tijdbesparing is dan ook de belangrijkste reden voor mannen om alleen boodschappen te doen. Bij één op de vijf koppels is de man degene die de meeste boodschappen doet. Mannen doen het liefst meerdere malen per week in de avonduren boodschappen om zo in het weekeinde tijd te hebben voor andere dingen. Vijftig procent van de ondervraagden zegt regelmatig te vallen voor aanbiedingen. Samenwonende mannen zijn daarvoor het gevoeligst.
Voor de inkoop van levensmiddelen kiezen mannen bijna unaniem voor de supermarkt. Liefst 97 procent komt hier regelmatig. Een kwart komt af en toe ook nog wel bij een speciaalzaak. Supermarkten kunnen het best mannen binnen het pand hebben die honger hebben. Meer dan de helft koopt dan meer dan eigenlijk de bedoeling was.
bron: distrifood.nl
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Hoewel dit harde ervaringen zijn voor Marlous, ben ik even blij als Wouter dat foodlog zelfreinigend vermogen heeft. Een andere draad dreigde gisteravond naar de kloten te worden geholpen (hoe je van het jokken binnen de wet van de Nederlandse VWA in ziekenhuisanekdotes en streekproducten belandt, is mij een raadsel).
Dit is een mooie gelegenheid om de functie van menig artikel in de vakbladen eens aan de orde te stellen. Zo wordt hier tenslotte meestal (door Ailko) geknipt en geplakt: met een vraag over of perspectief op dat artikel.
Gisteren sprak ik bij toeval een van de redacteuren van het blad dat dit bericht overnam. Tijd om even te bellen over het onderwerp 'wat is nieuws en de waarde van nieuws?'
Marlous Maring is stagiair bij foodlog vanuit de HAN in Nijmegen. Ze bereidt een lezersonderzoek voor. Marlous: de vraag die ik daar net stel, wil je die oppakken? Da's een levensecht foodlog-onderwerp van grote betekenis.
Is Marlous Maring trouwens een nichtje van Anna Muth?
mr Ooijer, hoeveel vrouwen zijn gelukkig én houden van winkelen? Is dat eigenlijk onderzocht? Misschien vinden veel vrouwen winkelen wel leuk omdat ze niet gelukkig zijn ;-)?
@Jan-Willem: dan ben je volgens hetzelfde Channel panel vast niet gelukkig, want de gemiddelde Nederlandse man is wel gelukkig maar houdt niet van winkelen. N=2800 bovendien dit keer, dus dit is nog méér waar dan wat hierboven staat met N=1800. Toch?
Wel vraag ik mij af of al die panelleden nog tijd hebben om te kijken naar deze zender met nauwelijks kijkdichtheid, of dat ze de hele avond enquetes zitten in te vullen in de hoop op een prijsje.
en ik ben ook nog een man, in de avonduren, en koop de helft meer dan ik eigenlijk wilde