Ik weet dat er veel kritische Bar-le-Ducvolgers zijn op deze site. Maar deze commercial, al even op tv, heeft naast prachtige beelden van de Utrechtse Heuvelrug ook een mooie voice-over: "Natuurlijk mineraalwater ... zuivert je lichaam ... (secondenlang romantische vioolmuziek) ...in een handige lichtgewicht fles." Het moet wel praktisch blijven, dacht de marketeer dat de Hollandse huisvrouw denkt. Dat levert een sterk contrast op.
De ultieme flessenwatermarketeer van dit moment blijft echter Voss, die het water maakt waar Madonna niet buiten kan. Contrex, waar je van afvalt, mag er eveneens zijn. Ook mooi is Perrier: enter the bubble!. En ons eigen OGO uit Tilburg met 35 keer zoveel zuurstof dan in normaal water. Om in de gaten te houden: Le Bleu. In blauwe fles, natriumvrij, loodvrij en officieel kosjer. Wie zwanger is, houdt het echter bij Wattwiller. Water wordt een steeds mooier product.
Eén vraag: bier wordt vaak met water 'uit eigen bron' gebrouwen. Waarom staat er op de zijkant van mijn fles of blik niet een opsomming van de Ca, Mg, Na, K, Cl, SO4, HCO3, NO3 etc, maar alleen de hoeveelheid C2H5OH? Ik googelde zojuist met weinig succes op 'mineraalbier'.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
;-) Eric, ben bang dat Wouter een beetje ironisch was.
Welke beelden van de Utrechtse Heuvelrug? Waar die dame in de commercial staat, dat is in de verste verte niet op de Utrechtse Heuvelrug te vinden. Nergens in de provincie Utrecht, trouwens. En beelden van zandgrond van de Utrechtse Heuvelrug (stuifheuvel in Zeist bijvoorbeeld) kan je ook maar beter achterwege laten. De grond rond Bunnik is één en al klei. Weilanden en koeien, dat is wat je hier in de omgeving ziet. En fruitbomen. Het mooie van de grond is hier wel, dat ónder die dikke kleilaag inderdaad zand te vinden is. Waar dus kennelijk lekker water te halen valt. Want persoonlijk vind ik Bar-le-Duc en Sourcy de lekkerste bronwaters. Wat je ver haalt mag dan lekker zijn, maar wat je dichtbij haalt is nog lekkerder.....
Ik zit er nog even over te mijmeren. Met het muziekje (Smetana) en het landschapje (een kom in een bergrivier) wordt een Midden-Europese oorsprong gesuggereerd met water dat wordt gemineraliseerd door een steenachtige ondergrond. Sourcy/Bar leD zijn echter zandgrond watertjes. Stom eigenlijk: dat lijkt me een redelijk unieke herkomst. De meeste grote merkwaters komen van een stenige bodem.
De malle conclusie moet dus luiden: dit is een commercial om Bar le Duc vooral niet te onderscheiden. Terwijl de kansen er duimendik opliggen om er eindelijk een echt streekproduct van te maken (helemaal 'hot'!!)!! Echt Utrechtse Heuvelrugwater.
Ik vraag me trouwens af hoe dat plattezandlandse boederijtje op eerdere verpakkingen zich verhoudt tot de natuurzuivere leefomgeving van deze waternymf ;-)
Zouden reclames nog wel eens met verstand worden bekeken voor ze op de buis gaan? Gewoon, door een verstandig directielid dat zegt, wat willen wij nou eigenlijk ipv het reclamebureau of de copywriter? Of ligt het aan een gebrek aan inspiratie voor briefings? Is het überhaupt idee-moeheid?
@ Wouter wat betreft dat bier, dat wordt door eigen menging gemaakt. Je vindt de Ca, Mg, Na, K, Cl, SO4, HCO3, NO3 etc er niet op terug omdat er bier van gemaakt is. Ander product andere regels.
Frans voor Den Bosch = Bois-le-Duc.
Bar-le-Duc heeft, uit mijn hoofd, 2 bronnen: 1 in Brabant en 1 in Bunnik. Klootwijk is de specialist op dat gebied.