Bilder & De Clercq startte begin 2013 met de eerste maaltijdenwinkel in Nederland. Klanten konden er terecht voor ingrediënten op maat voor wekelijks wisselende recepten. Bilder & De Clercq stond voor gemak, inspiratie, tijdwinst, seizoens– en streekgebonden receptuur met een twist.

Faillissementsaanvraag
Vandaag blijkt de winkel gesloten. Op de eigen media-kanalen meldt het bedrijf nog niets over de sluiting, en ook telefonisch is het bedrijf niet bereikbaar. Volgens Foodclicks zou "afgelopen vrijdag in overleg met de geldschieters besloten [zijn ] de bedrijfsactiviteiten te staken en faillissement aan te vragen."

Koerswijziging
Bilder & De Clercq heeft eerder met tegenslagen te kampen gehad. Het bedrijf opende in september 2013 een tweede vestiging in De Pijp. Die sloot eerder dit jaar de deuren wegens tegenvallende omzetten. Het bedrijf was juist bezig zijn strategie om de eigentijdse invulling van 'convenience' sterker in te zetten. Bestellen en bezorgen via de site, de app en de nog vorige week gelanceerde interactieve 'Food Walls' moesten een belangrijkere rol gaan spelen. Voor het einde van het jaar moesten er nog 10 Food Walls bij komen bij grote bedrijven.
Bilder & De Clercq werkte ook samen met supermarktketen Plus.

De snelle opkomst en ondergang van Bilder & De Clercq maakt duidelijk hoe moeilijk het is de moderne consument op zijn wenken te bedienen. Hoe ver je hem ook tegemoet komt. Inmiddels zijn vele maaltijdconcepten op de markt, van kant-en-klare thuisbezorgers als Thuisbezorgd.nl tot maaltijdboxen met ingrediënten op maat van HelloFresh, AH en Jumbo.

Fotocredits: www.bilderdeclercq.nl
Dit artikel afdrukken