Op de vleugels van de coronapandemie groeide maaltijdboxenbezorger HelloFresh groeide in het eerste kwartaal van 2021 onverminderd hard door. Inmiddels telt het bedrijf wereldwijd 7,3 miljoen actieve klanten, die 29 miljoen bestellingen plaatsen. Dat zijn 2 miljoen meer klanten dan in het voorgaande kwartaal. De omzet verdubbelde naar €1,4 miljard ten opzichte van het eerste kwartaal van 2020, de aangepaste brutowinst steeg met 152% tot €159 miljoen. HelloFresh past zijn verwachtingen naar boven aan en rekent voor 2021 op een omzetgroei van 35 à 45%.

Volgens Dominik Richter, ceo en medeoprichter van HelloFresh, zal de groei ook de komende tijd onverminderd doorzetten. "Consumenten wereldwijd hebben zich moeten aanpassen aan de nieuwe manier van leven. Ze zijn online boodschappen gaan doen en hebben ook de vele voordelen ontdekt van ons volledige aanbod in vergelijking met de traditionele manier van boodschappen doen,” zegt Richter op Distrifood.

En dus 'leent' HelloFresh ook bij dat traditionele boodschappen doen. In Nederland kunnen klanten naast hun maaltijdbox ook extra 'premium' producten bestellen. Het gaat om zo'n 150 losse producten, van kaas en brood tot delicatessen en bijzondere kruidenierswaren, van lokale leveranciers. Het extra gemak dat de maaltijdboxenleverancier hiermee genereert blijkt een succes. Daarom gaat HelloFresh in de loop van dit jaar het aantal extra losse boodschappen meer dan verdubbelen.

Distrifood - HelloFresh verdubbelt aanbod losse boodschappen - Distrifood
Reageer
  • Deel
Druk af