Hoewel, en dat is op persoonlijke titel, ik een beetje moe wordt van dat gescherm met topkoks.
Zo langzamerhand zijn er geen gewone koks meer in Nederland.Maar dat terzijde.
Kookland start landelijk met kant-en-klaarmaaltijden die via de brievenbus worden thuisbezorgd.
Initiatiefnemer en directeur is Ton Marsman, die eerder Conrad Nederland en web-fotoservice Webprint is gestart.
De thuisbezorg-maaltijdservice is bedoeld voor mensen die overdag werken en geen tijd of zin hebben om ’s avonds te koken.
De consument kan online bestellen, waarna het gewenste driegangenmenu in een pakketje wordt gedaan die vervolgens per post op de deurmat valt.
HPP
De maaltijd wordt gemaakt en daarna met behulp van koude pasteurisatietechniek (high pressure processing, oftewel HPP) geconserveerd.
"In samenwerking met technologieleverancier Promatec Food Ventures en het Deutsches Institut für Lebensmitteltechnik DIL is er in korte tijd veel bereikt", zegt Marsman.
Buiten de koelkast is een menu een dag houdbaar, in de koelkast maximaal vier dagen. Voor consumptie hoeft de consument de maaltijd alleen maar 10 minuten in warm water te doen.
Twentse topkoks
Er zijn op dit moment 6 verschillende gerechten die zelf zijn samen te stellen (voorgerecht, vlees- of visgerecht met pastasaus, groentegerecht, aardappel- en pastagerecht en/of nagerecht).
Marsman: "Al onze gerechten worden ambachtelijk en met gebruik van verse ingrediënten bereid door een aantal Twentse topkoks en worden dus niet fabrieksmatig geproduceerd."
Als de maaltijden maandag tot en met donderdag voor 13.30 uur besteld zijn, worden ze de volgende dag thuisbezorgd. Inclusief verzenden kost een maaltijd 14 euro 95. Op dit moment kan het bedrijf een paar honderd maaltijden per dag leveren.
bron: EVMI
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
@ Mark
Is dit een antwoord op mijn op en aanmerkingen?
of (opnieuw) een reclame verhaaltje, lijkt me niet dat dit log daarvoor bedoeld is.
Kookland - Pure smaak via de post - heeft haar assortiment met 6 nieuwe gerechten uitgebreid.
Kookland biedt u Pure smaak via de post. Een uniek concept van Kookland waarbij de maaltijden ambachtelijk worden bereid, zonder toevoeging van conserveringsmiddelen, kleur- en smaakstoffen. Binnen 10 minuten staat er een fantastische maaltijd op tafel.
Een van de nieuwe menu's bestaat uit:
gerookte eendenborstfilet met zoetzure uitjes
stoofpotje van heerlijk hertenvlees
haricots verts
gegratineerde aardappelen
hangop met compote van appel en pruimen
@ Mark de Bouvere
Je geeft aan dat de maaltijden; een uitstekend voorbeeld zijn van een innovatie in gezonde voeding;
BEN IK NIET MET JE EENS:
gegratineerde aardappelen; 32% VET
Tomaat venkel; 16,5% VET.
M.A.W het drijft in de boter.
Ik snap wel dat jij reclame maakt voor die maaltijden want jij verkoopt immers die machine's. Waarschijnlijk niks mis met de apparaten en de techniek maar ik denk nog steeds dat de brievenbusmaaltijd een flop is/wordt. Radio 538 was trouwens ook niet erg positief over de bestelling.
Volgend op de primeur van de Kookland HPP kant en klaarmaaltijden is er meer nieuws. In het nieuws op ARD televisie: premium kwaliteit leverworsten die met alléén hoge (water)druk zijn gemaakt. Daardoor verrassend frisse smaken en nieuwe texturen. http://www.tagesschau.de/multimedia/video/sendungsbeitrag76756_res-.html
U ziet in de video een nieuwe leverworst met een frissere smaak, 20% - 50% meer vitaminen, minder energieverbruik en een kortere productietijd. Andere producten die ook op deze manier met succes zijn gemaakt zijn Teewurst, Kasseler (= varkens carpaccio) en kalkoenworsten.
Met high pressure processing (HPP) liggen deze innovatieve vleesproducten binnen het bereik van de food & culinaire wereld. Nieuwe mogelijkheden voor producenten én de culinaire wereld.
Geen traditionele warmtebehandeling maar gemaakt met alléén (water)druk! Een voorbeeld van nieuwe texturen en nieuwe smaken met hoge druk technologie HPP van het DIL - German Institute of Food Technologies en HPP technologieleverancier Promatec Food Ventures uit Bladel.
Het bezorgen van maaltijden wint in rap tempo aan populariteit onder Nederlanders. Zo'n 52% van alle huishoudens bestelt wel eens maaltijden bij een bezorgdienst. 84% van de Nederlanders haalt wel eens eten af. Dat blijkt uit een grootschalige onderzoek naar de Nederlandse bezorg- en afhaalmarkt door Trendbox, in opdracht van Thuisbezorgd.nl.
Jongeren tot 35 jaar vormen bij uitstek de groep die maaltijden bestelt: 75% van hen doet dit wel eens. Verder is opvallend is dat de groep met een relatief laag inkomen veel vaker online bestelt dan de groep met een hoog inkomen. Op dit moment wordt reeds al dan één op de drie bezorgmaaltijden via internet besteld. Jongeren bestellen nu al veel vaker dan gemiddeld online in plaats van telefonisch. Eten bestellen via internet is vooralsnog vooral een fenomeen voor de grote steden. In minder verstedelijkte gebieden gebeurt dit vaak nog via de telefoon.
bron: Thuisbezorgd.nl, 07/10/10
Copyright ©2010 AgriHolland B.V. Zie de nieuwsbrief van FoodHolland dd 27 okt 2010