Voor iedere e-commerce partij is het moeilijk om winst te maken. Zeker in de last mile, het laatste stukje tot aan de individuele voordeur. Daarom kun je voordeel halen door verschillende aanbieders gecombineerd aan te bieden.

Dat geldt ook voor de schaalvoordelen die te halen zijn door de combinatie van de exclusieve boxen van Crisp (met producten voor de meer bijzondere momenten en het weekend) en die van de wat dagelijksere De Krat. Ook de integratie met de recent door Crisp overgenomen Eetfabriek draagt bij aan lagere kosten. De twee bedrijven winnen aan uithoudingsvermogen en continuïteit.

Toegevoegde waarde
Voor Crisp biedt de toevoeging van de Krat toegevoegde waarde. De doelgroepen van beide thuisleveranciers zullen aardig overeenkomen en naast de behoefte aan uitgebreid koken in het weekend, willen ze door de week gemak.

Gezien de populariteit van de maaltijdpakketten van de supermarkten, de toegenomen concurrentie van andere maaltijdboxen en de teruglopende populariteit, is het moment om De Krat te verkopen goed gekozen. De twee snuffelden al langer aan elkaar. Klanten van De Krat konden al wat langer boodschappen van Crisp aan hun mandje toevoegen. Ook was er sprake van overlap bij de makers, telers en kwekers die aan beide partijen leverden.

Crisp en De Krat zijn beide niche-spelers voor de consumenten die lokaal duurzaam en belangrijk vinden. De logistieke slagkracht en digitale expertise van Crisp (een startup die in oktober 2022 nog €75 miljoen groeikapitaal binnensleepte), stelt ook De Krat in staat een nog grotere groep 'te laten genieten van beter eten' met grip op de niettemin wat hogere prijs - niet onbelangrijk in deze tijden van inflatie - in één hand.

Dit artikel afdrukken