Heineken heeft het moeilijk, in Europa dalen de verkopen al voor het zesde jaar op rij en ook de beleggers zijn minder tevreden over de prestaties van 's werelds derde brouwer. Daarom heeft Heineken dit jaar 23 landen, van het VK tot Congo, een 'radler' geïntroduceerd: bier met limonade. Het is de grootste productintroductie ooit van het Nederlandse concern. Maar niet iets echt nieuws: in Frankrijk staat zo'n mix al lang bekend als 'panaché', in Duitstalige en Oost-Europese landen is de 'Radler' al bijna 100 jaar ingeburgerd.

Heineken wil met het nieuwe product aansluiting vinden bij vrouwen - nog altijd een categorie die (te) weinig bier drinkt. De zoetere en minder alcohol bevattende biervariant zou dit gat wel eens kunnen vullen. Daar komt nog bij dat de 'Radler' extra dorstlessend zou zijn. Dat is dan weer een aanbeveling in de warme zomermaanden, of na het sporten.

"Doubly refreshing", geeft Heineken als pay-off mee. Vooralsnog loopt het concern met deze bierinnovatie voor op zijn directe concurrenten, schrijft Bloomberg.
Dit artikel afdrukken