Bij discountsuper Lidl is het omzetpercentage van voeding met een duurzaamheidskenmerk de afgelopen 2 jaar gestegen van 13,5% naar ruim 19%. Dat blijkt uit het maatschappelijk verslag dat de supermarktketen vandaag heeft gepresenteerd. "Als discount supermarkt is het onze ambitie om duurzaam en gezond eten betaalbaar en toegankelijk te maken voor iedereen. Dit doen we door samen met onze leveranciers verantwoordelijkheid te nemen. Hierdoor kopen Lidl-klanten steeds duurzamere boodschappen voor een Lidl-prijs”, aldus Marlijn Simons-Somhorst van Lidl. Volgens Lidl is een gevulde boodschappentas van klanten in 2 jaar zo 40% duurzamer geworden.

Ook de komende jaren blijft Lidl investeren in het verduurzamen van voeding. Het streven is om het verantwoord assortiment met keurmerk (Biologisch, Fairtrade, Utz, Msc, Asc, Beter Leven keurmerk, Rainforest Alliance, Weidemelk) jaarlijks met tenminste 10% (omzetpercentage) te laten toenemen. Ook wil Lidl met leveranciers stappen zetten op onderwerpen als biodiversiteit en watergebruik. Daarnaast gaat Lidl zijn klanten meer betrekken bij het duurzaamheidsbeleid, dat zich niet alleen richt op het assortiment maar op de hele bedrijfsvoering, dus ook de winkels, logistiek en maatschappelijke betrokkenheid. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor het Lidl duurzaamheidspanel.
Lidl - Maatschappelijk jaarverslag - Lidl Nederland
  • Deel
Druk af