Vanaf volgende maand opent discounter Lidl zijn eerste 20 winkels in de VS. Binnen een jaar wil Lidl doorgroeien naar 100 winkels. De Amerikaanse supermarktwereld kijkt vol spanning toe, schrijft Bloomberg. De verwachting is dat Lidl de prijsdruk opvoert in een branche die toch al in een prijzenslag verwikkeld is. Walmart, 's werelds grootste supermarktketen, voerde recent over de hele linie al prijsverlagingen door.
Aldi, dat al jaren in de VS actief is, investeert $1,6 miljard in het upgraden van zijn 1.300 filialen. Lidl, groot geworden dankzij een efficiënte operationele bedrijfsvoering en laaggeprijsde huismerken van goede kwaliteit, maakt zich niet druk: "Het is niet de eerste keer dat we een nieuwe markt betreden", zegt topman Boudewijn Tiktak.

In de NRC sprak supermarkt- en retailkenner Koen de Jong zich in 2014 uit over de kracht van de Lidl-formule binnen het Europese landschap van supermarkten: "Je kunt Lidl niet verslaan op prijs én kwaliteit.”
Bloomberg - German Grocery Giant Prepares to Shake Up U.S. Market Next Month
Reageer
  • Deel
Druk af