In de Duitse top-10 van online retailers staat Amazon fier bovenaan met een omzet van €8,8 miljard. Samen met de nummers 2 en 3, postorderbedrijf Otto.de en Zalando, is Amazon goed voor 43% van de totale omzet van de top-100 Duitse online retailers. Die omzet steeg vorig jaar ook nog eens met ruim 11,3% naar €30,5 miljard.

Dé verrassing in het de nieuwe studie 'E-Commerce Market Germany 2018' is de snelle opkomst van discounter Lidl. Met een online omzet van €594 miljoen 'stormt Lidl de top-10 binnen', aldus Gondola.

Volgens online expert Christoph Langenberg past dat bij de trend in de detailhandel om zowel online als fysiek - winkels met een dak en een deur - te ondernemen. "In totaal zijn 68 bedrijven uit de top 100 ook met bakstenen winkels actief. Slechts 11 van hen zijn voormalige pure online spelers", vertelt Langenberg. Lidl verkoopt in Duitsland via zijn webshop een 30.000 artikelen tellend assortiment, voornamelijk non-food. In Nederland verkoopt Lidl sinds een paar jaar non-food artikelen én wijnen via de webshop.
Gondola - Lidl stormt top 10 Duitse e-commerce binnen
  • Deel
Druk af