Big Data maakt snelle grootschalige patroonherkenning en complexe wat-als beslissingen mogelijk. Lidl heeft vandaag aan de Duitse Lebensmittelzeitung bevestigd dat het bedrijf investeert in Big Data om direct in te kunnen spelen op in- en externe gegevens over klanten, hun koopgedrag en de sociale context die bepaalt klanten iets bij het bedrijf kopen of hun behoeften elders vervullen. Het zou gaan om een 'double digit' investering om prijs, assortiment en promoties real time aan te kunnen passen, net zoals Amazon bij ieder product aangeeft 'andere klanten kochten ook ...'. De discounter noemt dergelijke technieken "een beslissende succesfactor" voor de levensmiddelenhandel.
Distrifood - Lidl investeert fors in Big Data - Distrifood
Lees ook
- 0 Belgische koe moet van Lidl op z’n oud-Hollands in de wei 2 jun 2019
-
3
+Winkelprofessor adviseert: ouderwetse supermarkten aller landen verenigt u 26 nov 2018
-
1
+Britse supers Sainsbury’s en Asda kiezen voor fusie in strijd tegen discount en online 30 apr 2018
-
0
+Lidl beste discounter van Duitsland, Aldi beste prijs-kwaliteitsimago 18 sep 2017
- 0 ‘Ban de guilty pleasures niet’ 4 jan 2017
- 0 ‘Analyse zoekgedrag vindt kanker eerder dan dokter’ 31 jul 2016
- 0 ‘Fitbit’ voor koeien wint start-up prijs 6 nov 2015
- 1 Lidl springt in gat schoolfruit, staatssecretaris blij 8 dec 2014
- 48 ‘Van Lidl kun je niet winnen’ 24 mrt 2014
- 0 Jumbo start vandaag nieuwe ‘laagste prijzen’-campagne 13 sep 2013