Op zijn nieuwe, bijna 'glossy' site legt Lidl in niet mis te verstane bewoordingen uit waaraan je goede kwaliteit herkent.
'Goede kwaliteit herken je aan de smaak. Of aan de versheid. Omdat het goed voor je is. En aan een goede prijs', stelt Lidl.
'Roerende Maître voegt niets toe'
Goede chocolade herken je bijvoorbeeld aan de heerlijke geur en de manier van smelten. 'Omdat een Maître in een kom staat te roeren', voegt daar niets aan toe. De discounter maakt komaf met de marketing van 'dure kwaliteit' in een reclamespot waarin echte mensen en hun momenten van geluk de boventoon voeren:
Lidl gaat zelfs nog verder. 'Niet enkel de kwaliteit van de producten wordt onder de loep genomen: ook de manier van werken van het bedrijf wordt uit de doeken gedaan, met aandacht voor tewerkstelling en duurzaamheid', schrijft RetailDetail. Klanten krijgen de mogelijkheid vragen te stellen over Lidl vlees, brood, chocola, koffie, brood, groenten en fruit en wijn. Een selectie is zichtbaar op de site.
Of Lidl ook buiten Duitsland op deze manier gaat communiceren, is nog niet bekend.
Fotocredits: Lidl lohnt sich
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Het lijkt erop dat ze bij Lidl de filosofische roman 'Zen en de kunst van het motoronderhoud; een onderzoek naar waarden' uit 1974 nog eens gelezen hebben: "Kwaliteit heeft een a-priori karakter en is inhoudelijk ondefinieerbaar omdat het geen ding is maar een gebeuren, een ervaringsproces dat vooraf gaat aan cognitieve acties en emotieve belevingen. Voordat men over iets nadenkt of iets beleeft, ervaart men of iets van waarde is, of iets kwaliteit heeft." You know it when you see it.