Discounter Lidl heeft al jaren lang door dat de combinatie van lage prijzen en hoge kwaliteit uiteindelijk iedereen over de streep trekt. In Duitsland maakt de supermarktketen zijn opvatting over kwaliteit zonder fratsen nu heel expliciet.

Op zijn nieuwe, bijna 'glossy' site legt Lidl in niet mis te verstane bewoordingen uit waaraan je goede kwaliteit herkent.

'Goede kwaliteit herken je aan de smaak. Of aan de versheid. Omdat het goed voor je is. En aan een goede prijs', stelt Lidl.

'Roerende Maître voegt niets toe'
Goede chocolade herken je bijvoorbeeld aan de heerlijke geur en de manier van smelten. 'Omdat een Maître in een kom staat te roeren', voegt daar niets aan toe. De discounter maakt komaf met de marketing van 'dure kwaliteit' in een reclamespot waarin echte mensen en hun momenten van geluk de boventoon voeren:



Lidl gaat zelfs nog verder. 'Niet enkel de kwaliteit van de producten wordt onder de loep genomen: ook de manier van werken van het bedrijf wordt uit de doeken gedaan, met aandacht voor tewerkstelling en duurzaamheid', schrijft RetailDetail. Klanten krijgen de mogelijkheid vragen te stellen over Lidl vlees, brood, chocola, koffie, brood, groenten en fruit en wijn. Een selectie is zichtbaar op de site.

Of Lidl ook buiten Duitsland op deze manier gaat communiceren, is nog niet bekend.

Fotocredits: Lidl lohnt sich
Dit artikel afdrukken