Dat zegt retailexpert Erik Hemmes in Distrifood. Hemmes bestudeerde de nieuwe kerstfolder van Lidl. De nieuwe kerstfolder van de retailer telt maar liefst 116 pagina's en bevat naast het uitgebreide Delicieux-assortiment van ruim 500 luxe producten ook non-food producten zoals feestkleding, kerstreizen en zelfs een jacuzzi voor de vriendenprijs van €289. Hemmes: "Het zijn allemaal betaalbare producten die er verzorgd uitzien. Dat krijgt niemand anders voor elkaar. Ik kan me voorstellen dat veel gezinnen denken: Op naar Lidl. Je krijgt het gevoel dat je kunt baden in luxe en het is ook nog eens allemaal te betalen. Dat wil je toch als klant?"

Volgens Hemmes zullen met name de (regionale) Superunie-leden zoals PLUS, Dirk, Vomar, Deen, Hoogvliet en Jan Linders niet tegen dit kerstoffensief kunnen opboksen. Niet alleen door de variëteit van het aanbod, maar ook doordat Lidl slim inspeelt op "het sociale aspect". Lidl biedt menusuggesties, een samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds, een interview met Beau van Erven Dorens en laat daarmee zien "dat ze middenin de maatschappij staan."
Distrifood - ?Concurrentie kan niet opboksen tegen Lidl?
  • Deel
Druk af