Goedkoop is niet altijd duurkoop. Opnieuw steekt een eigen merk van discounter Lidl in een blinde smaaktest gevestigde merken naar de kroon. Goedkope gin van de Lidl scoort hoog in een blinde smaaktest van het Good Housekeeping Institute, meldt the Independent. In de test kreeg het huismerk van Lidl, Hortus Artisan London Dry Gin, 77 punten op een schaal van 100 en eindigde op plek 7. Lidl’s hartversterking kost £15,99 (€18,34), de populaire Bombay Sapphire Gin - die maar 1 punt meer kreeg - kost £21 (€24,10). Met 84 punten staat Ophir Oriental Spiced London Dry Gin op nummer 1. Het dure merk Thomas Dakin Gin, £29 (€33,28), werd 15de. Het was niet de eerste keer dat Lidl scoorde met goedkope drank. Op het gebied van gin weet discounter-concurrent overigens ook van wanten.
Independent - A Lidl gin beats more expensive rivals in blind taste test
  • Deel
Druk af