Becel neemt het op voor de boomer. Logisch want wie een beetje ouder is, heeft meer te besteden en maakt zich zorgen om zijn gezondheid. Dat mag wat kosten.
Becel gaat weer terug naar de kernbelofte van het merk: een sterk hart. Het merk, dat door Unilever werd verkocht aan de met risicokapitaal gefinancierde start-up Upfield, komt met een nieuwe campagne: ‘de + van een sterk hart’. Het margarinemerk wil de voordelen van gezond ouder worden benadrukken en het negatieve imago rond de boomer keren, schrijft MarketingTribune.
Vrees niet om ouder te worden, het is iets om naar uit te kijken. Mits je het gezond en gelukkig doet. Met die belofte richt Becel zich de komende jaren met verschillende activiteiten op Nederlanders. “We willen mensen inspireren dat het ‘t waard is om voor je hart te zorgen. Omdat de tweede helft van je leven niet slechter wordt maar alleen maar mooier”, aldus marketingmanager Marieke Bos.
Met campagneontwikkelaar N=5 buwt Becel aan een platform dat de komende jaren het perspectief op ouder worden moet draaien. “Becel richt zich op een doelgroep van 50+. De ‘Ok, boomers’ zeg maar. En dat negatieve beeld dat aan de + van 50+, of zelfs al 40+ kleeft gaan we met deze campagne omdraaien", aldus Thijs Bontje van N=5.
Voor de campagne gaat het margarinemerk op zoek naar de mooiste verhalen van mensen die vol energie en met toekomstperspectief in het leven staan. De eerste campagne is een waargebeurd verhaal van een opa, die op zijn 65e nog zijn zwemdiploma ging halen om met zijn kleinkinderen te zwemmen.
In gesprek met het Financieele Dagblad beantwoordde marketingman en CEO David Haines van Upfield afgelopen weekend de vraag of hij de marketingkracht van Unilever mist. Unilever vond zijn margarines onvoldoende rendabel en desinvesteerde zijn kapitaal om het in nieuwe merken te kunnen stoppen. Ook in dat gesprek draait Upfield het denken om: "We missen helemaal niets. We zijn verheugd dat we een onafhankelijke onderneming zijn die gericht is op groei. Daar richten we ons iedere dag op: hoe we onze business met spreads kunnen laten groeien."
'Smeren boomer, want daar word je gezond en oud van want je weet dat dierlijk eten slecht is.' Omdat dat frame pakt, investeerden grote geldschieters in Haines als marketinggenie achter onder meer Becel. Met het geld dat Unilever verdiende met de verkoop van Becel kocht de multinational onder meer de Vegetarische Slager.
Dit artikel afdrukken
Vrees niet om ouder te worden, het is iets om naar uit te kijken. Mits je het gezond en gelukkig doet. Met die belofte richt Becel zich de komende jaren met verschillende activiteiten op Nederlanders. “We willen mensen inspireren dat het ‘t waard is om voor je hart te zorgen. Omdat de tweede helft van je leven niet slechter wordt maar alleen maar mooier”, aldus marketingmanager Marieke Bos.
Met campagneontwikkelaar N=5 buwt Becel aan een platform dat de komende jaren het perspectief op ouder worden moet draaien. “Becel richt zich op een doelgroep van 50+. De ‘Ok, boomers’ zeg maar. En dat negatieve beeld dat aan de + van 50+, of zelfs al 40+ kleeft gaan we met deze campagne omdraaien", aldus Thijs Bontje van N=5.
Voor de campagne gaat het margarinemerk op zoek naar de mooiste verhalen van mensen die vol energie en met toekomstperspectief in het leven staan. De eerste campagne is een waargebeurd verhaal van een opa, die op zijn 65e nog zijn zwemdiploma ging halen om met zijn kleinkinderen te zwemmen.
In gesprek met het Financieele Dagblad beantwoordde marketingman en CEO David Haines van Upfield afgelopen weekend de vraag of hij de marketingkracht van Unilever mist. Unilever vond zijn margarines onvoldoende rendabel en desinvesteerde zijn kapitaal om het in nieuwe merken te kunnen stoppen. Ook in dat gesprek draait Upfield het denken om: "We missen helemaal niets. We zijn verheugd dat we een onafhankelijke onderneming zijn die gericht is op groei. Daar richten we ons iedere dag op: hoe we onze business met spreads kunnen laten groeien."
'Smeren boomer, want daar word je gezond en oud van want je weet dat dierlijk eten slecht is.' Omdat dat frame pakt, investeerden grote geldschieters in Haines als marketinggenie achter onder meer Becel. Met het geld dat Unilever verdiende met de verkoop van Becel kocht de multinational onder meer de Vegetarische Slager.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Het werd me verteld door een Engelse filosoof, Charles Eisenstein en ik heb het zo overgenomen. En ik vond het een betrouwbare bron, kortom niet gecheckt.
Dank voor de link Gert, interessant.
Uit de conclusies van het onderzoek over de periode 2008-2016;
En gebruiken we een definitie van gezondheid die een betere weerspiegeling is van activiteiten die mensen gewoon zijn te doen, dan blijkt er geen duidelijke toename in het aantal levensjaren zonder beperkingen in die activiteiten. Bovendien is het aantal te verwachten levensjaren met ernstige beperkingen gelijk gebleven. Hoe kunnen we een langer en gezonder leven bereiken? De belangrijkste oorzaken van activiteitenbeperkingen zijn artrose, hartziekte, chronische longziekte, en angst en depressie. Boven de 80 jaar komen daar nog beroerte en dementie bij. Beperkingen in activiteiten kunnen worden teruggedrongen door het voorkómen van deze ziekten, maar ook door risicofactoren voor beperkingen te verminderen zoals weinig bewegen en overgewicht, en door de omstandigheden te verbeteren waarin mensen leven.
Inderdaad tijd om de gordijnen te sluiten in deze discussie.
Volgens het demografisch instituut NIDI gaan de meest recente gegevens betreffende gezonde levensjaren tot 2016. Zij schrijven in hun publicatie van jan 2020 dat de trend stabiel lijkt. Bij een hogere AOW leeftijd, betekent dat minder gezonde jaren vanaf de AOW leeftijd. Voor mannen nog steeds minder dan voor vrouwen.
Maar inderdaad, correctie: we weten de cijfers vanaf 2016 niet. We kunnen niet precies zeggen op waar we staan op dit moment.
Is langer leven ook gezonder leven
PS: Tijd om de gordijnen te sluiten....
#34 Het zou ook kunnen liggen aan het aantal tv zenders dat is in dezelfde tijd ook toegenomen en ik kan niet met zekerheid zeggen dat het geen oorzaak is van de toegenomen gezondheidsproblemen.
Gert, in welk opzicht verschillen wetenschappers die toen publiceerden over onverzadigde vetzuren van wetenschappers die nu publiceren over UPF?
Jan Peter en ook Gert; ...we voedsel high tech en industrieel vervaardigen zijn we alleen maar zieker geworden, loopt de levensverwachting terug en neem het aantal gezonde jaren af.
Kunnen jullie wat cijfers en/of onderzoek onder die stelling hangen?