imageVolgens mij heeft regelgeving een giga-nadeel.

De naleving van die regels daagt marketeers en de reclamewereld juist uit om nog creatiever te worden.

Immers, hoe scherper het kader, hoe duidelijker wat wél mag.

De Keuringsraad KOAG/KAG heeft een nieuwe leidraad voor reclame-uitingen voor gezondheidsproducten uitgebracht. In de leidraad is de Verordening voor voedings- en gezondheidsclaims voor voedingsmiddelen opgenomen. Industrie, media en adverteerders namen gezamenlijk het initiatief via zelfregulering op verantwoorde wijze reclame te maken. De Keuringsraad KOAG/KAG levert ook een door de VWA erkende lijst (Indicatieve lijst Gezondheidsaanprijzingen) met toegestane claims. De lijst bevat meer dan duizend gezondheidsclaims die als richtlijn dienen voor het vervaardigen van reclame-uitingen en is opgesteld om inzichtelijk te maken waar de grens ligt tussen toegestane en niet-toegestane claims.
Dit artikel afdrukken