Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Fijn dat je een artikel op Foodlog komt lezen. We schreven het helemaal gratis en voor niets voor je. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word betalend lid. Dat kost je maar €7,- per maand. Dan lees je alle content van Foodlog onbeperkt en advertentievrij en krijg je ook nog eens voorrang bij Foodlog-events.
Word lid!Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Dat terras bestaat! Je moet alleen eerst een stukje vliegen: Griekenland, Epiros, Sivota. Aan de haven op het terras van Andreas.
Wij wilden hem altijd mee naar huis nemen om ze hier te leren hoe het moet.
@Gijs & Rene: Ligt het ontbreken van een goede beleving aan de ondernemer of de terrasbezoekers? :)
De kern van het betoog is een plezierig beleving voor de klant op het terras. Daar kan je als horeca bedrijf hard aan werken. Het valt me op dat men meestal een groot terras heeft en veel te weinig personeel om het terras te kunnen bedienen.
Bij voldoende bezetting kan kwaliteit op het terras echt. Of dat financieel interessant is voor de ondernemer is een andere vraag.
@Nick: Het terras van sommige restaurateurs kan echt prettig zijn, de Stenen Tafel in Borculo bijvoorbeeld. Dat voldoet aan de 'Lebbis'-norm :)
Terassen zijn de vervelendste plek om te werken voor bediening. Iedereen op het terras wil snel zijn hapje en drankje, en is zoveel met elkaar bezig dat het personeel amper een blik waardig krijgt. Er wordt geroepen over meerdere tafels om de rekening/rose/mayonaise, en oh wee als het personeel net even met een ander persoon bezig is en het duurt een paar minuten langer. Gevolg: het personeel kan niet rustig zijn taken afmaken die eigenlijk eerder moeten gebeuren, waardoor andere mensen weer langer moeten wachten.
Ik zie het ook graag zo gebeuren als Lebbis verteld, maar kom er alsjeblieft niet mee dat het allemaal de schuld is van het personeel als het net wat langer duurt. Want zo'n minderwaardige blik die vervolgens op het personeel wordt geworpen kan zo hard en persoonlijk aankomen, dat zij ook niet meer de moeite voor je zullen doen die jij graag zou willen.
Ik zou dus eerder pleiten voor wat meer fatsoen van de terrasbezoekers. Niet direct ongeduldig worden als het een paar minuutjes langer duurt, maar wat meer begrip tonen voor het vaak hardwerkende personeel.
Je kunt niet alles willen: én op een terras zitten én ook nog goed en snel bediend worden. Kenners zitten binnen.
Voor zo'n terras hebben we ondernemers met visie nodig. Aan de medewerkers ligt het vaakt niet, die hebben de beste intenties...