Gezond eten wordt steeds belangrijker voor de consument. Tegelijkertijd zijn er de afgelopen jaren zoveel initiatieven op de markt gebracht, dat de consument soms door de bomen het bos niet meer ziet. Het initiatief Gezonde Innovatie Awards zet producten die daadwerkelijk bijdragen aan een gezondere leefstijl daarom in de spotlights, dit jaar voor het eerst ook op de Free From Food Expo.
Een gezond product bevat de juiste voedingswaarden, smaakt goed én zorgt voor een gezonde rotatie op het schap, is de overtuiging van Foodlog en FoodPersonality. Om producten en initiatieven die aan al deze belangrijke voorwaarden voldoen te helpen sneller op het schap te komen, en daar te blijven!, riepen zij drie jaar geleden de Gezonde Innovatie Awards in het leven. Een vakjury, bestaande uit onder meer wetenschappers, een huisarts maar ook een supermarktondernemer, selecteert streng.
“Bij de Gezonde Innovatie Awards gaat het echt om het product”, benadrukt Mark Peeters van FoodPersonality. “Niet om de branding eromheen, maar puur om de ingrediënten en de daadwerkelijke meerwaarde hiervan voor de consument in het nastreven van een gezonde levensstijl.” Zowel startups als corporates kunnen zich dan ook aanmelden met een innovatie of initiatief. “Want grootte betekent in dit geval echt niet altijd een voorsprong”, legt hij uit. “Startups vertrekken vaak vanuit een focus op de donkergroene consument met echte ‘clean label’-producten, maar dit is nog slechts een kleine kopersgroep. Multinationals daarentegen, ontwikkelen producten doorgaans vanuit een focus op mainstream. Deze belangrijke kopersgroep bind je echter alleen maar aan je product als het doet wat het belooft, en dat kan vaak nog echt beter.”
“Een goed product tot een succes maken, doe je samen”, verklaart Peeters. “Tijdens deze vakbeurs komt de gehele voedingsmiddelenindustrie bij elkaar, om op basis van actuele insights het aanbod ‘plant-based’ en ‘healthy’ naar een nóg hoger niveau te tillen. De expo vormt daarmee het perfecte platform voor dergelijke initiatieven om door te stoten.” De genomineerden worden op de beursvloer dan ook letterlijk gekoppeld aan de tussenhandel en andere partijen die de innovaties en initiatieven tot een succes kunnen brengen. “Zodat de kans op schapopname, een betere positie en ondersteuning niet alleen groter wordt, maar ook gericht is op de lange termijn.”
Tijdens de expo kunnen genomineerden ontmoeten, kennis delen en synergie creëren, besluit Peeters. “En hun producten verder aanscherpen, zodat deze nog beter aansluiten op de vraag van de consument.”
Van de meer dan honderd inzendingen van dit jaar zijn 34 partijen genomineerd voor een Gezonde Innovatie Award. De winnaars worden in januari 2023 bekend gemaakt. Meer informatie over de complimentenprijs vind je op Gezonde Innovatie Awards.
Dit artikel maakt deel uit van de contentsamenwerking tussen FoodPersonality en Foodlog.
Dit artikel afdrukken
“Bij de Gezonde Innovatie Awards gaat het echt om het product”, benadrukt Mark Peeters van FoodPersonality. “Niet om de branding eromheen, maar puur om de ingrediënten en de daadwerkelijke meerwaarde hiervan voor de consument in het nastreven van een gezonde levensstijl.” Zowel startups als corporates kunnen zich dan ook aanmelden met een innovatie of initiatief. “Want grootte betekent in dit geval echt niet altijd een voorsprong”, legt hij uit. “Startups vertrekken vaak vanuit een focus op de donkergroene consument met echte ‘clean label’-producten, maar dit is nog slechts een kleine kopersgroep. Multinationals daarentegen, ontwikkelen producten doorgaans vanuit een focus op mainstream. Deze belangrijke kopersgroep bind je echter alleen maar aan je product als het doet wat het belooft, en dat kan vaak nog echt beter.”
De genomineerden van dit jaar worden gepresenteerd tijdens Free From Functional & Health Ingredients expo op 22 en 23 november in de RAI in AmsterdamIn feite zouden beide vertrekpunten dichter naar elkaar moeten groeien om daadwerkelijk voor duurzaam succes te zorgen, benadrukt Peeters. Exact de reden dat zowel consumenten, retailers, huisartsen, diëtisten en wetenschappers bepalen of een product daadwerkelijk gezond is, qua voedingswaarden en rotatie. En dat de genomineerden van dit jaar gepresenteerd worden tijdens de Free From Functional & Health Ingredients expo op 22 en 23 november in de RAI in Amsterdam.
“Een goed product tot een succes maken, doe je samen”, verklaart Peeters. “Tijdens deze vakbeurs komt de gehele voedingsmiddelenindustrie bij elkaar, om op basis van actuele insights het aanbod ‘plant-based’ en ‘healthy’ naar een nóg hoger niveau te tillen. De expo vormt daarmee het perfecte platform voor dergelijke initiatieven om door te stoten.” De genomineerden worden op de beursvloer dan ook letterlijk gekoppeld aan de tussenhandel en andere partijen die de innovaties en initiatieven tot een succes kunnen brengen. “Zodat de kans op schapopname, een betere positie en ondersteuning niet alleen groter wordt, maar ook gericht is op de lange termijn.”
Tijdens de expo kunnen genomineerden ontmoeten, kennis delen en synergie creëren, besluit Peeters. “En hun producten verder aanscherpen, zodat deze nog beter aansluiten op de vraag van de consument.”
Van de meer dan honderd inzendingen van dit jaar zijn 34 partijen genomineerd voor een Gezonde Innovatie Award. De winnaars worden in januari 2023 bekend gemaakt. Meer informatie over de complimentenprijs vind je op Gezonde Innovatie Awards.
Lancering genomineerden tijdens Free From Function Expo in de RAI Amsterdam
Op dinsdag 22 en woensdag 23 november worden de genomineerden van de Gezonde Innovatie Awards bekend gemaakt op het gezondheidsplein tijdens de FFF Expo in de RAI Amsterdam.
Meer informatie over Free From Functional & Health Ingredients 2022 vind je hier. Regel hier je gratis toegangstickets.
Op dinsdag 22 en woensdag 23 november worden de genomineerden van de Gezonde Innovatie Awards bekend gemaakt op het gezondheidsplein tijdens de FFF Expo in de RAI Amsterdam.
Meer informatie over Free From Functional & Health Ingredients 2022 vind je hier. Regel hier je gratis toegangstickets.
Dit artikel maakt deel uit van de contentsamenwerking tussen FoodPersonality en Foodlog.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook