In een reactie liet KRO-NCRV, de omroep die Boer zoekt Vrouw en het boerenverdiepingsprogramma Onze Boerderij brengt, weten geen problemen te hebben met het feit dat Jaspers een nevenfunctie bekleedt bij "de grootste veevoederfabrikant van Europa." Het programma zou niet door de fabrikant gesponsord worden. For Farmers wil niet vertellen wat Yvon verdient voor haar werkzaamheden.
Het Commissariaat voor de Media ontwijkt de vraag of het artikel in Trouw reden is om Onze Boerderij onder de loep te nemen. Onlangs verklaarde Jaspers op nu.nl dat ze zonder Onze Boerderij niet langer bereid zou zijn geweest Boer zoekt Vrouw te maken.
“Wij doen nooit uitspraken over mogelijke onderzoeken”, zegt een woordvoerder van het Commissariaat. “Als een omroep een bepaalde nevenactiviteit goedkeurt, gaan wij ervan uit dat er goed naar die nevenactiviteiten is gekeken.” De waakhond kan wel besluiten tot een onderzoek als over een bepaalde presentator of programma klachten binnenkomen, schrijft het ANP. “Maar dat is in dit geval nog niet gebeurd."
Boeren lieten vandaag weten vierkant achter hun idool Jaspers te staan:
Yvon Jaspers die eindeloos veel betekent voor de boeren en boerinnen in NL wordt vandaag in de media neergehaald. Laten we als boeren en boerinnen vandaag zien dat we nu als één man achter háár gaan staan. Doet dit met een retweet of een eigen tweet met de hashtag #TeamYvon! pic.twitter.com/gsLfXpgSP8
— @TeamAgroNL (@teamagronl) September 14, 2018
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Commissariaat voor de media eist opheldering over rol Jaspers, schrijft Trouw die er een heuse affaire mee aan het rollen heeft gebracht.
Kamervragen over Yvon. Is het heus?
Gebbetje in De Speld.
#8 Kunstjes raken na verloop van tijd altijd sleets... Wat dus na Yvon? (Wie na Yvon?)
de nuffield gaat voor de deelnemers niet om de beurs maar om het netwerk waar je aan in terecht komt en bijdraagt. Kennis wordt er gedeeld en zaken vanuit verschillende perspectieven bekeken. Deelnemers dienen de opgedane kennis weer verder te verdelen. Een heel mooi systeem wat om ontwikkelingen vorm te geven.
Ik vind het ook terecht dat yvon het programma onze boerderij heeft mogen maken en weer een serie mag maken. TIjdens bzv komen zoveel verschillende zaken voorbij waar geen tijd voor is om dat uit te leggen. Gevolg is een veel te romantisch beeld van de sector. In onze boerderij worden die zaken wel weer goed toegelicht en krijgen mensen ook weer een eerlijker beeld van de landbouw en de mensen die er in werken.
tja en de overeenkomst met for farmers.. yvon lijkt mij niet meer dan logisch om te vragen als gezicht voor verschillende campagnes. for farmers is vooral b2b en heeft niets van doen met consumenten. De doelgroep van for farmers zijn dus vooral de boeren en met yvon hebben ze iemand in huis gehaald die wel de aandacht trekt.