De Zwitserse chocoladefabrikant Lindt heeft in het eerste half jaar van 2013 9,6 procent omzetgroei behaald. Daarmee ging het bedrijf, 'twee keer zo hard als de markt' en ook sneller dan analisten verwachtten. Lindt schrijft de opvallende groei in Europa toe aan het slechte weer. Het koude en natte voorjaar was bevorderlijk voor de consumptie van premium chocolade - het ultieme troosteten.
Buiten Europa en Noord-Amerika heeft Lindt het moeilijker. Landen als Rusland en Zuid-Afrika zijn veelbelovend, in China is de markt voor premium chocolade nog non-existent maar in landen als Brazilië of India werkt het weer niet mee: "Lindt-chocola smelt veel sneller dan bijvoorbeeld een Kit Kat, de chocola kan niet tegen een temperatuur van boven de 24 graden", is het commentaar van investeringsbank Natixis in Les Echos.
Dit artikel afdrukken
Buiten Europa en Noord-Amerika heeft Lindt het moeilijker. Landen als Rusland en Zuid-Afrika zijn veelbelovend, in China is de markt voor premium chocolade nog non-existent maar in landen als Brazilië of India werkt het weer niet mee: "Lindt-chocola smelt veel sneller dan bijvoorbeeld een Kit Kat, de chocola kan niet tegen een temperatuur van boven de 24 graden", is het commentaar van investeringsbank Natixis in Les Echos.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook