Op de Horecava volgende week introduceert Zwanenberg Food Groep een nieuw concept: vleeswaren direct van de boer. 'Kraak-Vers met Oorsprong' is bedoeld voor het out-of-home kanaal. In samenwerking met Heyde Hoeve ontwikkelde Zwanenberg een assortiment lekkere vleeswaren dat tegemoet komt aan hedendaagse wensen op het gebied van transparantie, dierenwelzijn en duurzaamheid.

Maarten Elsinga, Business Unit Director Fresh Foods bij Zwanenberg Food Group: “De huidige focus op de kostprijs en schaalgrootte is eindig en heeft geleid tot verschraling van het vleeswarenaanbod. Parallel daaraan klinkt de roep om transparantie steeds luider: geef de consument duidelijkheid over herkomst, dierenwelzijn en duurzaamheidsprestaties.” Kraak-Vers met Oorsprong sluit aan bij Zwanenbergs strategie om samen met ketenpartners kwaliteitsconcepten te ontwikkelen en de 'vierkantsverwaarding' van het varken meer gestalte te geven, aldus EVMI. Eind vorig jaar meldden Vion en Albert Heijn een vergelijkbare samenwerking met vleeswaren van Good Farming Star-varkens.

Het Heyde Hoeve Duroc-varken heeft één ster Beter Leven en zorgt voor kwalitatief, gemarmerd vlees. In Kraak-Vers met Oorsprong worden geen kunstmatige geur- en smaakstoffen gebruikt. In de hele keten is aandacht voor duurzaamheids- en dierenwelzijnsaspecten. In totaal hanteert Kraak-Vers met Oorsprong 8 principes, waar naast herkomst en smaak ook CO2-uitstoot en efficiënte logistieke processen deel van uitmaken.
EVMI - Nieuw vleeswarenconcept Kraak-Vers ? EVMI
Reageer
  • Deel
Druk af