Een van de grootste nadelen bij online boodschappen doen is dat de consument het product niet kan bekijken en inspecteren. Uit een Global Connected Commerce-enquête van Nielsen blijkt dat 69% van de respondenten het belangrijk of zelfs zeer belangrijk vinden om zelf te kunnen vaststellen hoe vers een product is voor ze het kopen.

Twijfel over de versheid van het product is voor 64% een bezwaar van het online shoppen, meldt Foodholland.

Het is maar de vraag wat je in huis krijgt bij het online bestellen van je boodschappen. Volgens Patrick Dodd, president Global Retailer Vertical bij Nielsen, wil de consument groente en fruit bekijken, betasten en ruiken. Bij vlees, vis en gevogelte wil de consument zelf het beste stuk kiezen.

"Transparantie en voorlichting van de consument zijn noodzakelijk om de herkomst en de wijze van vervoer van seizoensartikelen en producten uit de regio aan te geven. En waarschijnlijk is niets zo belangrijk als de mond-tot-mondreclame door tevreden klanten, van persoon tot persoon of online via beoordelingen en sociale media", aldus Dodd. Andere manieren om de twijfel over versheid aan te pakken zijn het geven van garanties over de minimale houdbaarheid en speciale aanbiedingen voor producten met een kortere houdbaarheidsdatum.
Foodholland - abcFoodHolland Nieuws: Twijfel over versheid product bezwaar bij online shoppen
Reageer
  • Deel
Druk af