Een Duitse en een Amerikaanse universiteit deden een online onderzoek naar de acceptatie van de scheiding van koe en kalf door consumenten. Ook als ze alle rationele argumenten hadden gehoord, bleef een groep van 38% volhouden tegen vroege scheiding te zijn. De onderzoekers denken daarom dat rationele argumentaties niet werken en naar andere manieren gezocht moet worden om het publiek toch te overtuigen. Dat meldt Boerderij. Het standpunt van de onderzoekers is uiteraard alleen geldig voor wie vindt dat scheiding onvermijdelijk is.
Boerderij - Boerenargumenten veranderen mening consument niet
Lees ook
-
91
+Wasmiddelenmarketeer start Kalverliefde 19 sep 2022
-
11
+Melken is van alle tijden, radicale scheiding koe en kalf niet 13 mrt 2022
-
23
+Ode aan de koe roept op tot dialoog over hoe het anders kan 14 sep 2021
- 0 Koebad zonder garantie 14 mei 2020
- 1 Natuurliefhebbers kijken kalfje dood 27 apr 2020
-
35
+Dakloze koe Hermien wacht rusthuis 25 jan 2018
-
9
+Perspectief bepaalt ongewenstheid scheiding koe en kalf 11 apr 2017
- 4 Boerinnen in actie tegen motie kalf langer bij koe 15 mrt 2016
- 1 ‘Kalf en koe bij elkaar laten niet beter voor dierenwelzijn’ 17 feb 2016
- 0 Koe geeft meer melk voor meisjes 5 feb 2014
Dat 60% het eigen intuïtieve standpunt bijstelt obv argumenten, vind ik veel. Ik zou er maar blij mee zijn, als ik deze onderzoekers was.