Ongeveer 500 producten van Unilever zullen het V-label van de Europese Vegetarische Unie krijgen door een nieuw samenwerkingsverband tussen beide partijen. Volgens Unilever heeft 67% van de Nederlanders een wekelijkse vleesloze dag, maar missen zij vaak ideeën en inspiratie om lekker vegetarisch te koken. Met de nieuwe samenwerking speelt het bedrijf slim in op dat gebrek. Het verschaft consumenten zo meer informatie bij hun keuzemogelijkheden ten aanzien van vegetarische producten. Op een deel van het assortiment van Unilever, zoals Unox-soepen en Bertolli-pastasauzen, was het label al te vinden. Verder past het bedrijf bepaalde vegetarische en veganistische producten aan.
Distrifood - Unilever gaat V-label voeren op 500 producten - Distrifood
Lees ook
- 0 Unilever promoot vegetarisch met ‘pakjes en zakjes’-kracht 24 mrt 2017
- 0 Unilever neemt ecomerk Seventh Generation over 20 sep 2016
- 1 Duitsland definieert vegetarisch en veganistisch 4 jun 2016
- 1 Belgische supers helpen recordaantal Vlamingen met Dagen zonder Vlees 10 feb 2016
- 0 Voedselmultinationals nemen waterrisico te weinig serieus 8 mei 2015
Vinkje eraf, V'tje erop. We blijven lekker bezig.