UNICEF Nederland voegt zich bij de Alliantie Stop Kindermarketing ongezonde voeding. "In het Internationaal Verdrag Inzake de Rechten van het Kind staat dat ieder kind het recht heeft om op te groeien in een gezonde omgeving. Samen met de Alliantie wil UNICEF Nederland kindermarketing voor ongezond voedsel hoog op de agenda’s krijgen van overheden, politici en bedrijven”, zegt Suzanne Laszlo, directeur UNICEF Nederland. De sinds 2015 bestaande Alliantie is een breed samenwerkingsverband van wetenschappers en gezondheids-, consumenten- en maatschappelijke organisaties, die tegen kindermarketing zijn voor voedingsmiddelen die niet passen binnen de Schijf van Vijf.
Stop Kindermarketing - UNICEF sluit zich aan bij Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding
Lees ook
-
56
+Unicef noemt driekwart aanbod voor kinderen in supermarkten ‘onverantwoord’ 1 sep 2020
-
11
+Alliantie Stop Kindermarketing: ‘Reken definitief af met kindermarketing voor ongezonde producten!’ 5 jul 2018
-
7
+PLUS zet ongezonde kindermarketing uit het zicht 1 mei 2018
-
4
+Amsterdam verbant ongezonde kindermarketing uit metro 4 sep 2017
-
1
+Regering gaat zelf controleren op kinderreclame 24 aug 2017
- 0 Rotterdam tegen kindermarketing ongezonde voeding 16 mrt 2017
- 17 Consumentenbond laakt kindermarketing A-merken 25 okt 2016
- 0 IKB verbiedt kindermarketing op producten met blauw vinkje 20 jul 2016
-
0
+Videogame verleidt tot grotere groente en fruitconsumptie 11 mei 2016
- 8 ‘K3 moet stoppen met reclame voor koek en chips’ 12 jan 2016