De meeste Nederlanders willen wel graag producten kopen die bijdragen aan een betere wereld, maar zijn de grijsgedraaide term 'duurzaam' helemaal zat. Volgens Matthijs Bierman, directeur van Triodos Bank, moeten ondernemers meer zichtbaar worden. "Laat zien wat je ermee bedoelt."Verandering kun je overal kopen. Dat is de gedachte die de Triodos Bank tussen de oren van alle Nederlanders wil krijgen. De bank liet voor het eerst marktonderzoek doen naar de individuele invloed van consumenten op verduurzaming van de wereld. Dat meldt RTL Z. Volgens de bank werkt duurzaamheid beter als je het tastbaar maakt in het leven van consumenten.
RTL Z - De directeur van Triodos is woord 'duurzaamheid' beu
Lees ook
-
19
+‘Voedingsadvies moet zich niet met duurzaamheid bezighouden’ 6 dec 2018
-
0
+Voedingscentrum zet ‘Sjef’ in om slim te koken 13 jun 2018
-
0
+Supermarkten ontdekken dat keurmerkvis consument niet wegjaagt 24 sep 2017
- 12 Verdere groei marktaandeel ‘duurzame’ producten 16 nov 2016
- 2 Duurzame plastic fles net zo goed voor wijn als glas 17 mrt 2016
- 6 Insecten toch minder milieuvriendelijk dan gedacht 5 jun 2015
- 4 De helft van onze vis komt al uit hoog-productieve houderij 28 nov 2014
- 0 Waterverbruik omlaag ondanks ons gedrag 25 nov 2013
- 21 Chemische conservering is onnodig 24 apr 2013
- 2 NGO’s wassen soja groen - daarom ontstaan nieuwe 15 jun 2012