De Britse supermarktketen Tesco verruimt zijn glutenvrije aanbod met Kerstproducten.

Volgens Tesco, dat in 2003 met het 'Free from'-assortiment begon, telt inmiddels een op de 3 Britse huishoudens een gezinslid met een allergie of intolerantie. Tesco verkoopt meer 200 miljoen Free from-producten per jaar uit een assortiment dat tot meer dan 350 allergeenvrije producten is gegroeid. Naar verwachting neemt het aantal glutenvrije Kerstaankopen dit jaar met 20% toe ten opzichte van vorig jaar. Reden voor Tesco om glutenvrije mince pies, kalkoenvulling, Kerstpudding, soesjes en nog veel meer aan te bieden. Fiona Carter, food developer bij Tesco, zegt dat "glutenvrij eten nu zo belangrijk is voor zoveel consumenten dat we voor het eerst een volledige TV-Kerstcommercial gebruiken om ons assortiment in de schijnwerpers te zetten".

Het afgelopen jaar kocht meer dan 60% van de Britse huishoudens allergeenvrije producten, blijkt uit het Tesco-onderzoek. Volgens marktonderzoeksbureau Kantar Worldpanel is de markt voor allergeenvrije producten in Groot-Brittannië £462 miljoen waard.
ESM - Tesco Expands Gluten-Free Christmas Offering | ESM Magazine
Reageer
  • Deel
Druk af