Retailkenner Doug Stephens voorspelt dat we over 20 jaar nauwelijks meer fysiek naar winkels gaan. Winkels krijgen in de replenishment economy een nieuwe functie. Consumenten stappen alleen nog winkels in voor "ervaringen met producten die online niet zijn na te bootsen”, denkt Stephens. In de nabije toekomst zullen auto’s, huishoudelijke apparaten, huizen, kleding en ons lichaam constant met elkaar in contact zijn. Hierdoor krijgen merken en retailers voortdurend informatie over verkoopkansen. Consumenten kunnen op basis daarvan gedaan aanbod goedkeuren met bijvoorbeeld een duimafdruk. Het product wordt vervolgens afgeleverd waar de klant dat wil.
Lees ook
- 2 Moeder Lidl 3 jaar eerder dan verwacht grootste retailer Europa 22 mei 2015
- 0 Voedselbanken kunnen vraag niet aan 27 mrt 2014
- 13 ‘De consument als prijspakker is wetenschappelijk gezien achterhaald’ 9 sep 2013
- 9 Wat komt er na de super en de horeca? 13 feb 2013
- 61 ‘Het publiek moet weten wat er echt aan de hand is’ 31 jan 2013
Ik heb nog een jaargang Panorama’s uit 1951. Guess what? In 1990 zouden we allemaal ipv in auto’s rondrijden, in ATOOMvliegtuigjes rondvliegen. Illustratie van wolkenkrabbers met rondwervelende bubblecars met vleugels. Lucht fietserij!
Eeehhhhhhhm, werd dat 10 jaar geleden niet ook al voorspelt? En we gaan nog steeds naar winkels toe, minder dan eerst, dankzij internet, maar toch, toen zouden we nu bekeken al over 10 jaar geen fysieke winkels meer hebben, maar nu is de datum toch weer verschoven?