Shoppermarketing Update vraagt zich af of supermarkten de millennial als klant verliezen. Millennials (jongeren van 18-30) zijn minder merktrouw dan voorgaande generaties en gedragen zich prijsbewuster. Dat combineren ze met aandacht voor toegevoegde waarde, natuurlijk en gezonde ingrediënten. Supermarkten spelen vermoedelijk niet op die behoefte in, noch met hun A-merk-aanbod, noch met hun sfeerloze winkelconcepten denkt het blad. A-merken zijn te sterk aan het verleden gebonden en daarom niet voldoende interessant voor jongeren van nu. Dat is slecht nieuws voor traditionele supers (in de VS zijn millennials inmiddels de grootste consumentengroep), maar uitstekend nieuws voor vernieuwers, lijkt het blad te concluderen.
Shoppermarketingupdate - Willen millennials nog naar de supermarkt? | Shopper Marketing Update
Lees ook
- Onderdeel van code geel, Jumbo stopt met vleesaanbiedingen 15 mrt 2024
-
1
+Slimme winkelkarretjes moeten ouderwetse Amerikaanse supermarkten redden 7 aug 2023
- Zeg maar dag tegen je biologische bintje 16 nov 2022
-
1
+Omikron-quarantaines veroorzaken lege versafdelingen in supermarkt 20 jan 2022
-
8
+Waarom hetzelfde potje mayo bij de Jumbo drie verschillende prijzen heeft 27 feb 2018
- 0 Supermarktketen grootste verliezer bij conflict met producent 20 sep 2016
- 2 CBL: boeren moeten ondernemen in plaats van kostenvergoedingen vragen 5 jun 2013
- 4 Superunie supers introduceren OK€ 7 feb 2013
- 26 A.C. Hartman wint verkiezing ‘Beste paprika van Nederland’ 13 sep 2012
- 13 Lidl verandert Nederland 14 mei 2012