Om groenten te promoten, kan dezelfde soort marketing gebruikt worden die ervoor zorgt dat kinderen meer junkfood eten. Uit onderzoek blijkt dat Amerikaanse kinderen meer groente nemen bij de schoollunch als de groente gekoppeld is aan een superheld. Types als ‘Miki Mushroom’, ‘Zach Zucchini’ en ‘Suzie Sweet Pea’ blijken 24% van de kinderen tot het opscheppen van groenten uit de saladebar te bewegen. Zonder afbeelding van de superhelden was dat maar 12%. Als de kinderen ook nog videofragmenten zagen van de typetjes, nam de consumptie toe van 10% naar 34,6%. Er was geen verschil tussen jongens en meisjes. Wel lijkt het waarschijnlijk dat het alleen bij jonge kinderen werkt.
medicalXpress - Want kids to eat their veggies? Turn squash into a superhero
Lees ook
-
0
+Kinderen worden in de vakantie dikker door slaaptekort 6 aug 2021
-
0
+Spelletjes helpen en hinderen: goed of slecht eten, kinderen eten wat de superheld aanprijst 4 mrt 2020
-
5
+Scholieren kunnen beter dansen dan sporten 23 feb 2019
-
2
+Woon-werkverkeer ouders verdringt kinderfiets 5 apr 2018
-
42
+‘We moeten anders eten, de toekomst heeft haast’ 13 sep 2017
-
5
+Kinderen die knoeien met eten lusten meer 31 mei 2017
- 0 Kinderen bewijzen zelf te wennen aan ‘vieze’ groente 2 feb 2017
- 0 ‘Sterkste bewijs ooit’ voor link tussen gezond ontbijt en schoolprestaties 23 nov 2015
-
3
+Staan in de klas is veel gezonder 26 jul 2015
-
2
+Snacks met dikke stripfiguren smaken kinderen beter 17 jul 2015