Starbucks beëindigt op 10 januari zijn 'avond'-programma, Starbucks Evenings in Amerika. Het bedrijf concentreert zijn omzet naast koffie op de lunch en staakt ook de verkoop van bier en wijn in meer dan 400 eigen Starbucks vestigingen in de VS. Franchisers van Starbucks en vestigingen buiten de VS kunnen nog wel alcohol blijven schenken. In 2014 gaf de keten nog aan de verkoop van alcohol uit te willen breiden naar "duizenden" vestigingen. Starbucks wil bier en wijn integreren in het high-end retail format, zoals de Roastery. Het bedrijf plant minstens 20 van dit soort vestigingen met een nieuwe formule te openen.
Starbucks takes wine, beer and food off evening menu at its regular stores
Lees ook
- 0 Frisdrankenkoepel adviseert water tijdens feestdagen 22 dec 2016
- 0 Amerikaanse tieners drinken en roken minder 9 sep 2016
-
0
+‘Verschil in alcoholrichtlijnen maakt drinker sceptisch’ 16 apr 2016
- 0 Starbucks opent tweede ‘koffietheater’ in 2018 8 apr 2016
- 0 Dry January ‘nachtmerrie’ voor pubs 4 jan 2016