In de eerste 41 weken van 2016 is er 4,1 miljoen liter meer speciaalbier verkocht bij de Nederlandse supermarkten dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat komt overeen met een volumegroei van 12%. De omzet van speciaalbieren steeg met €18 miljoen (18%). Omzet en volume van gewoon bier bleven met respectievelijk 4% en 1% groei stabiel. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau IRI. "Er is een soort biercultuur aan het ontstaan", analyseert Sjanny van Beekveld van IRI. Retailers kiezen voor meer items in de winkel en een grotere schapcomplexiteit, om "verrassing te bieden aan de shoppers".
Distrifood - Omzet speciaalbier stijgt met 18 miljoen euro
Lees ook
-
0
+In 2025 bestellen we 15% van onze boodschappen 5 aug 2021
-
2
+Belgische bierexport naar de wereldmarkt daalde met 18% 14 jun 2021
- 0 Blik ook voor bijzondere bieren 24 mei 2019
-
4
+Pils blijft de grote plens, maar alcoholvrij bier wordt alsmaar populairder 15 apr 2019
-
4
+Biergigant lanceert alcoholvrij abdijbier 16 nov 2018